Sv: Tävla ensam
Jag har inget val, blir alltid själv. Tävlar dock på väldigt låg nivå.
Tidspessimist, så alltid där i goood tid. Startanmäler och skriver hästägarförsäkran med pålle i släpet. Sen beroende på HUR mycket för mkt tid vi har får hästen stå på släpet en stund eller så går vi en promenix. Brukar värma tidigt oavsett dressyr eller hopp, då jag hitills alltid haft de där som inte riktigt tycker om kalabaliken som det kan liknas vid på framridningar

Nuvarande är än värre, tycker tätt möte med annan häst är läbbigt, sucka..
Sen får de stå på släpet en stund till medan jag går banan om jag värmt tidigt (alt är gå banan först, sen ta ut och värma, beror på häst och klass och om banan är byggd eller man hjälps åt med det).
Står på släpet mellan klasserna.
Sadla etc gör jag utanför släpet, bunden i släpet, precis som vid träningar etc.
I övrigt så jag packar alltid bilen kvällen innan, och kopplar släpet. och brer mackor och grejer, kass frukostmänniska.
Aktuell morgon så klä på mig och häst, frukost till pålle innan vi åker, jag äter i bilen eller på tävlingsplatsen. Jag är en spillfia, så jag har annan tröja än tävlingsdito, och överdragsbyxor eller mysbyxor över vita ridbyxorna. Byter om innan värmning, i skydd av bilen, på toalett eller i släpet.
Har ev benskydd på under transportskydden, tar av dem efter värmning om det är dressyr, är det hopp får de sitta på tills efter sista klassen.
Men jag är himla glad när jag lyckas lura med ngn som medhjälpare, är nog mest det mentala faktiskt, för egentligen gör det ingen större skillnad jmf med att åka själv faktiskt =)
Vill sitta i sadeln senast 45 minuter innan man start, vill värma tidigt och i lugn och ro, och brukar sen skritta avsuttet eller uppsuttet beroende på häst, och sen en 'snabbvärmning' precis innan jag ska in.
Varvar ner och skrittar av efteråt, klär av/om hästen och låter den stå på släpet mellan klass eller om det är sista, medan jag hämtar protokoll etc. Hoppar för det mesta prisutdelningar om jag är en bit ner i resultatlistan och det är stor klass, tycker inte de ska behöva stå på släpet för det.
Och om man behöver springa på toa eller liknande, så finns alltid ngn som kan hålla hästen åt en. Och jag har hållit min del av hästar när folk behövt kissa, velat köpa korv etc. Det löser sig helt enkelt.
Har alltid haft snälla, lättlastade hästar som stått fint på släpet, känns som en förutsättning.