Tävla ponny -vilken ålder?

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare mando
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 000
M

mando

Hur gammal tycker ni att en ponny borde vara som max för att tävla lättare klasser dressyr och hoppning? :)

Sv: Tävla ponny -vilken ålder?

Det beror ju helt på hur den är i kondition o allting. Jag tävlade en 26 årig ponny på lokal nivå utan några som helst problem ;)

Det är ju högst individuellt, många ponnyer är ju pigga och fräscha långt upp i åldrarna, medan andra måste lägga av långt före 20. :)

Haha, då var vi 2 som gjort det ;) Blev ett par regionala klasser.Men bara LD-LC.
Ponnyn jag red pensionerades i slutet på förra året.Nu går han som glad 27 årig pensionär.
Det är formen på hästen som avgör, inte åldern.Så länge de tycker att det är kul så tycker jag att man ska hålla på :D
Tage som jag red, var aldrig någonsin så pigg o glad som på tävling.O på det året vi tävlade så hann vi få ett par placeringar :)

En ponny jag känner (eller kände, han e död nu) Tävlade sin sista tävling när han va 32. Dock bara dressyr men det gick bra iaf och han tyckte det va kul:)

Liknande trådar

Ridning Jag har haft häst länge, hoppat lite i perioder. Dressyr och gångartsridning har jag inga problem med, klart jag kan utvecklas mer men...
Svar
3
· Visningar
416
Senast: Freazer
·
Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
621
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 628
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 672
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka