Tävla utan körkort - möjligt?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Graendal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 486
G

Graendal

Finns det någon här som tävlar utan att själv ha körkort, och utan tillgång till snäll förälder eller annan hjälpsam person? Finns det såna?

Är så himla tävlingssugen och vill verkligen ut nu i vår, men mapa är upptagna och reser en del så det går inte allt lita på dem riktigt.. Hur har ni i liknande sits gjort?

(Osäker på om tråden ligger rätt eftersom Tävlingsforumet är borta.. hm)

Sv: Tävla utan körkort - möjligt?

Vet jättemånga som lyckas med det tack vare ridlärare, andra som åkt på samma tävling eller kompisar med körkort.
Det går bara man vill! :banana:

Min tränare kör inte bil och jag känner ingen som tävlar ponnydressyr. ><

Börja ragga på klubben kanske? Liten klubb med mest hoppryttare, dock. Och andra klubbar/stall ligger långt bort, blir en jäkla omväg att köra förbi mig.. Gah!

Om jag vore du skulle jag försöka prata med folk från din klubb, nån som tycker det är roligt att åka på tävling och ställer upp. Kanske är det fler från din klubb som vill börja tävla så ni kan åka tillsammans. Du har ingen annan släkting som skulle vilja hjälpa till att köra?

Ja, fråga nån som tycker om att åka på tävlingar, o kanske vill vara "hästskötare" och köra i utbyte mot en slant?
Eller om dina föräldrar kanske känner någon som kan tänkas kunna köra?
Det är ju kanske lättare att ordna skjuts om man tävlar hyffsat lokalt, och inte åker tjugo mil enkel resa för en tävling, fast de kanske du inte hade tänkt i första hand?

Lycka till med tävlandet! :)

När jag var i ponny-åldern utan körkort så hade jag utbyte med ett par storhästryttare från samma klubb.
De körde mig mot att jag åkte med dem på deras tävlingar som hästskötare och "allmän markservice".

Kanske finns det någon du kan byta tjänster med? :bump:

Jag har tävlat lokalt sen i höstas och mina föräldrar kör inte pga dåligt intresse för att vara på en hästtävling en hel dag. Jag har haft tur då jag tävlat ponnyn tillsammans med en kompis så hennes pappa har kört oss, men ibland har han inte kunnat och jag har också tävlat ensam ibland. Men på min klubb har det funkat jättebra iaf för äldre kompisar till mig i stallet och även förälder till stallkompis har kört, precis som de andra skrivit, sånna som gillar att vara på tävling osv, dom ställer gärna upp! Så fråga runt bara så ordnar det sig nog :laugh:

Och folk tycker jag är konstig som tävlar med hunden när jag inte har bil, jag är ju i alla fall tillåten på bussen... :D

Du tar liksom problemet ett steg längre.

"Jag lovar det är en hund... En Irländsk varghund, blev lite extra stor bara..."

Hoppas det löser sig. Du får höra med alla du vet tävlar ponnydressyr. Kanske någon från grannklubben? Om ni diskuterar innan så kanske du kan åka med om tävlingarna är åt "rätt" håll?

samåker med andra
snäll tränare
snäll tränares syster

de har jag använt mig av - dock har min mamma alltid ställt upp och kört men ibland kommer det saker ivägen

jag vet en som tävlar en ridskolehäst, hon brukar samåka med andra som också ska på tävlingen. Allt går att lösa! :D

Liknande trådar

Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 213
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite... 2
Svar
27
· Visningar
9 075
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka