Tävlingar

OldQ

Trådstartare
Nu när propparna börjar komma vore det kul och veta vilka som tänker sig ut och tävla. (även om marken fortfarande är vit)

Sv: Tävlingar

Vi ska ta oss ut! Lite osäkert hur det ser ut iom att jag inte vet om jag blir kvar i Sverige till hösten. Första tävlingen verkar bli på Runsten i maj i alla fall!

Tänkte ta mig till Plönninge och Hermanstorp i vår och rida debutant häst!

Jag o pållen planerar att gör vår förstra start i tyskland första helgen i april:banana: Ska bli riktigt kul o se om hon mognat lite under vintern! sen blir det nog Mantorp:)

Betti är anmäld till Mantorp, sen är planen Waxholm (Runsten), hemma i Hofors och förhoppningsvis Strömsholm

Själv kommer jag att årsdebutera som otäck ÖD-kärring i Mantorp så passa er alla grå....;)

Kommer ev. ut med en 6 åring som skall kvala till Breeders. En brun ;)

Vi kommer till Mantorp, och Runsten. Kanske att det blir Kinda däremellan, jag vet inte riktigt än. Beror på hur mycket matte vill fara omkring. :cool: Därefter får vi se.

Planen är iaf Mantorp, Runsten, Hofors, Bollnäs :laugh:.

Pga lågkonjunktur o därmed akut arbetsbrist så blir det enbart tävlingar som ligger nära De djupa skogarna som jag bor i...dvs, Sämsholm, Tranemo, Mariestad och Trollhättan.

Får se vad plånboken mäktar med denna säsong.:grin:

Vi åker till Gärds!, Tågarp?, Vinslöv? och Dagstorp!

Hästen ser mycket fin ut efter vinterträningen och är kvalen sitter där dom ska så ser vi fram emot en härlig vårsäsong.

//Sita

Betti är anmäld till Mantorp, sen är planen Waxholm (Runsten), hemma i Hofors och förhoppningsvis Strömsholm

Själv kommer jag att årsdebutera som otäck ÖD-kärring i Mantorp så passa er alla grå....;)

:eek:
Mantorp uteslutet alltså;)

Ponnygrå får gå gärds, hermanstorp alt dagstorp, trossnäs tror vi. Hoppkvalad och klar iaf.
:rofl::banana::rofl:

KL

Guuud vad jag blir sugen på att rida fälttävlan igen när jag läser detta och jag som precis har köpt en dressyrhäst :angel:

Vet i tusan hur jag ska hinna få honom klar till fälttävlan i år men det är väl bara o börja hoppa nu :D lite terränghinder har vi på gården och han verkar inte tycka att dom är SÅÅ farliga så det känns ju lovande ;)

KL

Guuud vad jag blir sugen på att rida fälttävlan igen när jag läser detta och jag som precis har köpt en dressyrhäst :angel:

Vet i tusan hur jag ska hinna få honom klar till fälttävlan i år men det är väl bara o börja hoppa nu :D lite terränghinder har vi på gården och han verkar inte tycka att dom är SÅÅ farliga så det känns ju lovande ;)

Jag med fast här är det ju tvärtom har häst som gärna vill men ingen ryttare :angel:

Lagom sugen blir man ju nu när alla börjar att planera :crazy:

*kl*

Jag har varken koll eller plan :angel: och idiotförklara mig men jag HAR letat och HITTAR ingen "uppspaltad" tävlingstermin som dom såg ut förr i tiden. Eller är det den där jäkla databasen på ridsport som gäller?

Nåja, "den lilla hästen med det fula namnet" har gjort sina 1 m och har en 110 kvar innan han är kvalad och klar för lättklass. Han har gått godkända lättklass i Tyskland men får väl ta någon deb att värma upp med. Vi satsar på det som finns i närheten (trossnäs, mariestad?, örebro osv.).

Nya 4-åringen ska lära sig att hoppa och så får vi se vad hon tycker om fälttävlan, hon är löshoppad en gång iaf :D :angel:

*kl*
Jag står inte ut!
En hel säsong till utan tävling...
Jag måste nästan snoka fram nån annan häst så jag får göra åtminstone en vettig träningsrunda.

Lycka till ni andra och ha det så trevligt.
:)

Hehe vi kan ju byta en stund då jag tar din häst så kan du få min ;)

Men alltså rider inte du själv eller har jag missat ngt?:o

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 773
Senast: Mirtai
·
Hästmänniskan Hej alla, Efter några år av uppehåll med egen häst pga studier så går jag nu i tankarna att skaffa häst igen någon gång under de... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 138
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Ramona
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
750
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31