Tävlings mat för ryttare

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Illen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 5 174
Sv: Tävlings mat för ryttare

När jag är och tävlar brukar mamma oftast fixa nån god sallad, tex tonfisksallad, laxsallad, kycklingsallad eller matiga baguetter med mkt pålägg(grönsaker, skinka etc.) :D
Lätt, gott och mättande ;)

Mackor, drickyougurt, kexchoklad, massa godis eller pannkaka . Och ibland köper vi bara på tävlingsplatsen :) Guud, jag rabblar bara upp massa onyttigt x´D

Hej..Där jag tävlar finns de så man kan köpa mat och sånt..:Dmen om man inte kan/vill köpa mat så kan man ju ta me sej kyckling sallad mackor m.m...:banana:lycka till/becca

Pannkakor, pastasallad med svamp, avocado mm så det blir lite matigt, baugetter, tacopaj, eller vilken paj som helst egentligen. Typ allt som funkar att äta kallt.
Och viktigast av allt=kexchoklad och coca cola! :D

Mackor, pastasallad, vatten, saft, frukt, nötter, godis.
Ta alltid med massor av dricka!

Ta med någonting som är mättande och du tycker är gott!
Det är nästan ingen ide att tänka på om det är nyttigt när man är på tävling och iallafall inte tycker om det utan satsa på någonting du vet går i.
Sen är det ju viktigt att ha med sig mycket vatten!

Pannkakor är super, pastasallad, fyllda baguetter, Risifrutti.

Ofta finns det ju serveringar på tävlingen. :)

*Kl*
Brukar bli nån korv med bröd, macka o kexchoklad :o + massor av vatten. Passar på att käka när jag hinner, annars får man ju gå hungrig.

*kl*
nu tävlar jag ifs inte längre
men jag hade alltid med mig soppa på termos,smidigt som attans avrm god mätande mat som man inte blir för *tung i magen* av

Kalla pannkakor!! Färdigrullade med socker på.
Kanske inte den bästa maten på tävling, men satans så gott och behändigt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det finns stora brister hos flera ryttare gällande planering för träning och tävling med sin häst. Det visar en undersökning som Agria...
Svar
0
· Visningar
173
Senast: Gunnar
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Ramona
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En person som var anmäld till en tävling vägrade betala sin startavgift och anklagades för att ha uppträtt hotfullt – en situation som...
Svar
0
· Visningar
487
Senast: Gunnar
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*... 2
Svar
22
· Visningar
2 663
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka