P
puckis
Jag har rejäla problem med att hantera mina nerver på tävlingsbanan. Nu vill jag höra hur ni gör/tänker när nerverna tar över 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sådanna tidsplaner gör jag också. Blir hysterisk annars.
Annars är väll det bästa tipset att träna, träna, träna och träna ännu mer på att tävla. Nerverna försvinner kanske inte, men du hittar din egen strategi för att kontrolera dem.
Förutom min tidsplan så ser jag till att ha ätit riktigt riktigt mycket på morgonen så jag kan stå mig hela dagen och det inte skulle vara läge för mat, samt att då blir jag inte lika stirrig.![]()
Jag är helt manisk med mina hålltider. Diffar det det minsta blir jag stirrig som attan. Men det börjar bli bättre nu, efter så där 6 år tävlande upp till nationell nivå.![]()
ja blir lätt jätte nervös när ja inte har koll på när jag ska göra vad tex lasta ur, börja rida fram m.m. Så senast kvälen innan tävlingen räknar jag ut tider de kan tex se ut så här om ja startar klass 1 vid 09:15...när ja inte hatr räknat ut allt nboga blir ja jätte nervös :S
gå upp 04:15
åka till stallet 05: 15
lasta 06:25
köra 06:30
va på tävlingsplatsen 07:20
-betala, kolla stället-
lasta ur 07:50
-gå med han-
börja piffa till han 08:10
rida fram till klass 1 08:35
rida klass 1 09:15
-skritta, ge lite mat,lasta in i transp. m.m-
lasta ur till klass 2 11:15
-gå med han-
börja piffa till klass 2 11:35
rida fram till klass 2 12:00
rida klass 2 12:30
och destomer du tävliar desto mindre nervös blir du!![]()
Shit, sådär skulle ja inte kunna göra :P
Förstå om hästen skulle krångla vid ex. lastning. och tidsplanen inte håller. Skulle nog bara blir mer stressad :P