Tävlingsregler?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Jenne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 117
J

Jenne

Hej! det är så att ja nästan precis köpt häst o vill till att börja med tävla några lätta dressyr tävlingar.. Hur långt kan man tävla utan att behöva ryttar licens? det väll samma licens i hoppning o dressyr?

Kram jennie

Sv: Tävlingsregler?

Om du ska ut på lokaltävling måste du ha ryttarlicens (lokal licens, mycket billigare än junior/senior).

Ryttarlicensen måste bytas varje år och gäller för alla grenar.

Om du vill tävla utan licens finns det programridningsträningar och klubbtävlingar, kolla efter på klubbarna.

Om du ska ut på lokaltävling måste du ha ryttarlicens (lokal licens, mycket billigare än junior/senior).

Ryttarlicensen måste bytas varje år och gäller för alla grenar.

Om du vill tävla utan licens finns det programridningsträningar och klubbtävlingar, kolla efter på klubbarna.

Tack.. men var går gränsen mellan lokal o regional.. Måste man ha licens bara för att rida Lätt:C då eller? vet du om de finns nått liknande hopp clearounder fast i dressyr?

Du får hålla dig på klubbtävlingar om du inte vill lösa licens.

Man måste ha lokallicens för lokal tävling, och junior/senior från regional.
Lokal/regional är status på tävlingen, och inte på klassen.

Ja det finns programridningsträningar (Typ Clear round dressyr) på vissa ställen. Det är snäppet under lokal, alltså behövs ingen licens.

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 507
Senast: Mirtai
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
562
Senast: Ramona
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
546
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 458
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka