Tävlingsskjorta

Fiorano

Trådstartare
Behöver tips på tävlingsskjorta som är ordentligt höga i halsen. Känner mig inte alls bekväm i dessa halvhöga vanliga toppar som tex Spooks och Equiline (som jag har nu). Hööks hade förr ett mjukt ärmlöst linne som var högt i halsen, men det har naturligtvis utgått ur sortimentet. Hade så gärna velat hittat precis den modellen igen!

Behöver tips på tävlingsskjorta som är ordentligt höga i halsen. Känner mig inte alls bekväm i dessa halvhöga vanliga toppar som tex Spooks och Equiline (som jag har nu). Hööks hade förr ett mjukt ärmlöst linne som var högt i halsen, men det har naturligtvis utgått ur sortimentet. Hade så gärna velat hittat precis den modellen igen!

Den här kan ha utgått också men...
Har en från Fior da Liso, köpt typ 2013, med enormt hög hals. Förvisso har jag kort dito, men den går typ till hakan på mig, rena strypsnaran :nailbiting:
Den är ljusblå med kort ärm, strassknappar och veckade detaljer.

Nu vet jag inte vad du vill ha i övrigt. Men jag som har lång hals och brukar uppskatta hög hals, gillar polo osv. Jag har en från Catago jag tycker är alldeles för hög och får lite tvångströjafeeling av just pga halsen. Så det är väl min rekommendation. Den är dock inget speciellt i övrigt. Funktionsmaterial, sval, torkar på nolltid, står sig bra i tvätten osv. Men helt plain och tråkig.

Det är Schockemöhle som har f.d Fior da Liso i sitt sortiment nu om du vill kolla på dem.
Använder du inte plastrong? :)

@Alexandra_W Behöver inte vara något speciellt alls, plain är bra :)! Ska söka efter den!

@Beeboppe Jag är inte helsåld på plastrong. Tycker det blir lite för mycket utan vill mest bara ha en snygg hög hals på skjortan/toppen :).

Denna är min favorit, men den är bra sleten nu
10320595_10202915438038861_4139540794328654900_n.jpg

@Fiorano den verkar ha utgått :/ Sökte för att kunna länka men hittar bara gamla träffar där den är slutsåld. Men om kragen är typisk för catago kan det kanske vara värt kolla deras övriga. (Det är den enda jag har från dem så jag vet inte hur de är. Har iaf högst krage av alla olika jag har)

@Alexandra_W Behöver inte vara något speciellt alls, plain är bra :)! Ska söka efter den!

@Beeboppe Jag är inte helsåld på plastrong. Tycker det blir lite för mycket utan vill mest bara ha en snygg hög hals på skjortan/toppen :).

Denna är min favorit, men den är bra sleten nu

Aha, förstår. Har tyvärr inget bra tips. Har Schockemöhle, Animo och Cavalleria Toscana tävlingskjortor men ingen av dem är extremt höga i halsarna.

Liknande trådar

Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: NilHe
·
Kropp & Själ Jag har gett upp om att ha "riktig" bh på mig, kan inte ens komma ihåg när jag hade det sist eftersom jag tycker det är så obekvämt. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 055
Senast: starcraft
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv... 2
Svar
24
· Visningar
7 684
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 568
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka