Tecken på lammning?

Sv: Tecken på lammning?

Fyller juver, blir svullen och röd i bak även lite "slem" ibak. Finns säkert fler täcken men detta är vad jag kollar efter!:laugh:
 
Sv: Tecken på lammning?

Juvren kan dock fyllas lååång tid innan, har 3 som sett ut som små mjölkkossor i en månads tid nu, och ännu inga lamm...
 
Sv: Tecken på lammning?

Jo juvret kan ju fyllas på ett bra at innan men det är ju ett tecken på att det BÖRJAR närma sig lammning!! Man kan ju börja ha lite extra koll på tackan när man ser att juvret börjar fylla på, det behöver ju inte alltid ta långtid mellan juver fyllning och lammning.
Personligen tycker jag det är det lättaste tecknet för att se att det börjar närma sig lammning. :laugh:
Håller alltid extar koll på dom som börjar fylla juver både kor och tackor!
 
Sv: Tecken på lammning?

juverna är fyllda o den ena hade lite slem här om dagen, men inga lamm.
kalaskulor på magen.
den ena verkar lite mer dåsig än vanligt ibland. Ligger lite mer på sidan än vad dom brukar göra.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag bor i östra Småland vilket innebär att vi länge varit förskonade och inte haft varg. Sedan något år finns ett revir 5-10mil...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 960
Senast: Lhas
·
IT & mobiler Någon som är bra på Access och SQL? Jag föesöker räkna ord i ett fält i en rad och ska jämföra antalet ord/tecken i alla rader med...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: ascha
·
  • Artikel
Hästnyheter En dag i hoppningens tecken - höjdpunkt kanske är världscupen, men även de 7-åriga hästarna ska göra upp om avgörandet i Lövsta Future...
Svar
0
· Visningar
123
Senast: Gunnar
·
Avel I förmiddags 11.21 kom det en liten hingstunge till världen! Mycket pigg, fina tecken (bläs, vita strumpor) och korrekt i benen. 🥰 Lite...
Svar
3
· Visningar
610
Senast: Hippocampus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp