Tegelfasad vs träfasad på hus?

A-K.Eng

Trådstartare
Nu är det så här att sambon har börjat prata hus. Jag vill ha trähus, (och helst mammas hus med stall på landet:angel:), sambon vill ha tegel inne i stan:mad:.

Han tänker praktiskt säger han. Men hur är det? Är tegel underhållsfritt? Har ni märkt någon skillnad på att bo i tegelhus eller trä? Eller är det skitsamma, bara att man får måla om ett trähus vart 10-15 år?

Berätta gärna om era huserfarenheter.
 
Sv: Tegelfasad vs träfasad på hus?

det är en ekonomisk fråga, hade vi haft råd hade vi byggt ett tegelhus men nu blev det trähus
 
Sv: Tegelfasad vs träfasad på hus?

Ok.

Är det så att även "begagnade" villor av tegel är dyrare än trähus?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 554
Senast: sjoberga
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 806
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 662
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
860
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp