Tegelfasad vs träfasad på hus?

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare A-K.Eng
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 835

A-K.Eng

Trådstartare
Nu är det så här att sambon har börjat prata hus. Jag vill ha trähus, (och helst mammas hus med stall på landet:angel:), sambon vill ha tegel inne i stan:mad:.

Han tänker praktiskt säger han. Men hur är det? Är tegel underhållsfritt? Har ni märkt någon skillnad på att bo i tegelhus eller trä? Eller är det skitsamma, bara att man får måla om ett trähus vart 10-15 år?

Berätta gärna om era huserfarenheter.

Sv: Tegelfasad vs träfasad på hus?

det är en ekonomisk fråga, hade vi haft råd hade vi byggt ett tegelhus men nu blev det trähus

Sv: Tegelfasad vs träfasad på hus?

Ok.

Är det så att även "begagnade" villor av tegel är dyrare än trähus?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 689
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 828
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 357
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 747
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Årets skattebesked
  • Masked singer 2025

Hund, Katt, Andra Djur