Tejp på nosen

Sv: Tejp på nosen

JA!!! Där var det ju!! Alltså är nostejp inte tillåten. Tack.

Visste väl att jag läst det någonstans.

Snuffsan skrev:
Men jag läste någonstans att det räknas som doping och alltså är förbjudet. Just nu hittar jag inte stället jag läste det på. Någon mer som sett detta?

Nästejp och liknande

Det är ej tillåtet att använda mekanisk anordning för utvidgande av luftvägar ex. nästejp.

ETT UTDRAG FRÅN STC. :idea:

Visst, du har så rätt.
Men de internationella reglerna skiljer sig nog från de svenska på den här punkten. Så internationellt är det nog tillåtet.

Tigertofflan skrev:
Men hur ser det ut? Nån som kan visa en bild?

Men det är bara en bit tejp som sitter fast på hästens nosrygg mellan näsborrarna.

Snuffsan skrev:
JA!!! Där var det ju!! Alltså är nostejp inte tillåten. Tack.

Visste väl att jag läst det någonstans.

I SVERIGE alltså skall det noga påpekas. Eller på svenska tävlingar. På Internationella tävlingar i Sverige är det alltså tillåtet.

Tigertofflan skrev:
Men hur ser det ut? Nån som kan visa en bild?
Sa har ser det ut, ok enligt FEI.
nasalstrip0252large.jpg

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 388
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 625
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 557
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 385
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka