Tekna Dressyrn sadel som knarrar,vad göra

My Horse and I

Trådstartare
Har köpt en tekna dressyr sadel och är jätte nöjd eftersomjag vill ha en med smal midja,men den knarrar så förskräckligt ,kan man göra något åt det?

En stall kompis sa att det gör alla syntetsadlar.Jag provade att smörja trots syntet
och då blev det bättre...

Sv: Tekna Dressyrn sadel som knarrar,vad göra

Det finns wipes (typ våtservetter) i biltillbehörs affärer,som är till syntet.Blir blankt och slutar knarra-gnissla ,det kan bli lite halkigt i stället..

Jag har en Tekna allround sadel, och den knarrar inte.

Jag har också en Tekna. Men för min del så är det inte själva sadeln som knarrar, utan stiglädrena (Tekna de med). Jag mailade Globus ang. det, och fick svaret att de aldrig hört talas om det förut. Tipset jag fick var att tvätta dem med såpa.
Har dock inte provat det än... eftersom jag glömmer att köpa såpa hela tiden :angel:

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 233
Senast: super
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 937
Senast: Ragdoll
·
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 057
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka