TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

fan me, ursäkta ordvalet haha. Jag börjar få krupp på dessa sadlar. Hittar aldrig nåt som passar oss båda i normal prisklass. Jag tror den var ny men den var utlagd på en viss vanlig annonssida för hästar och hästprylar

Såg den idag morse på HästNet (om jag inte minns fel)
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

nu kommer jag fröken frågvis igen, läste i en annons om en som skulle sälja en tekna dressyr om att bossorna är takformade. Stämmer detta? För min häst är ju rätt platt och då känns det ju meningslöst att ens försöka få hem en och testa


Ja, dom är takformade.
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Jag försökte också ha stiglädren på insidan vilket inte alls gick..

Och jag håller med, bättre sadel får man leta efter! ;) Helt sjukt vad stor skillnad den gör med mig och mina vänner som har köpt/provat en Tekna. Sitsen är som utbytt! :D

Har köpt en Tekna idag :D
Men har kollat lite hur det är fastsytt och det verkar som att det inte är helt omöjligt att låta en skomakare/sadelmakare (whatever) sprätta upp sömmen. Vågar inte det själv ^^

Men är väldigt nyfiken på hur Homsantofft har lyckats med detta =)
Orginalgjorden är beställd =)
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Teknas egen dressyrgjord alltså?
ngn som har den föressten? är den bra?
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Teknas egen dressyrgjord alltså?
ngn som har den föressten? är den bra?

Japp =) Den finns på gl*bus hemsida. Det finns sadelgjodar till både hopp, allround och dressyr =) Me like :d

Dock köper jag den och hoppas jag har tur, vet ju inte hur matrialet är :crazy: den kanske är jättehård och obekväm för hästen? :confused:

Går man in på T*knas hemsida så har dom verkligen allt i konstläder! Allt från sadlar till grimskaft. Varför inte köpa hela uppsättnignen? :D
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Härligt! :D Min är beställd idag den med, och den fanns i lager. Så förhoppningvis får ÅF den så fort som möjligt, sedan blir det omvärmning innan köp. Och sen är den miiiin! :D
Funderade oxå på en Tekna-gjord, men ... jag behöver nog en svängdare.
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Härligt! :D Min är beställd idag den med, och den fanns i lager. Så förhoppningvis får ÅF den så fort som möjligt, sedan blir det omvärmning innan köp. Och sen är den miiiin! :D
Funderade oxå på en Tekna-gjord, men ... jag behöver nog en svängdare.

Vi åkte ju med hästen till Jönköping igår för att vi trodde den behövdes värma om, men det blev 10 min ToR i onödan, men å andra sidan har vi ju fått bekräfftat att den ligger bra :laugh:

Gjorden är ju inte jätte svängd precis, lite synd. Har en arab, och det är ytterst sällan sadelläge och gjordläget ligger på samma ställe = sadlen åker fram. Men när orginalgjorden kommer hem får vi prova denna och funkar det inte skulle vi nog få lämna tillbax den. Cha*lies in my :heart :love:
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Teknas egen dressyrgjord alltså?
ngn som har den föressten? är den bra?

Jag ska rapportera så fort den kommer hem, förhoppningsvis nästa vecka :idea: Tillsdess får jag nog rida i min tömkörningsgjord - utan resår :mad:
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Det ingick väl en del? Eller minns jag fel då. ;o

Tekna - Dressyr - 2010
Svart 17" 33 (normal m vid, bommen går att värma om) Något svängd i bommen. Bossorna anpassade för lite takformad rygg. Inköpt i maj 2010 Endast provad. Garantisedel medföljer. Priset inkluderar frakt. Ev, byte mot westernsadel. ~15, 5" Q-bom
Pris 6 000 kr (inkl. ev. moms)


så nej det ingick inget. Mer än frakt. Och den kostar ca 300 med bussgods.
 
Senast ändrad:
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Men vad knepigt. :p Man får nog sänka lite mer än så för att få folk att välja begagnat (även om den var ny) jämfört med en från en ÅF. ;)
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Även jag såg annonsen. Men de skulle ha 6000kr om jag inte löste fel. Och en ny kostar 5900kr. Så förstår inte riktigt hur de tänkt där.

Ah, men det var med frakt, men ändå, jag köpte min för 5400:d + tillbehör
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Hämtade min Tekna gjord i dag Så jävla glad jag blev när jag fick se den i verkligheten! Den är mjuk som en helt vanlig neoprengjord, framsidan kan ni ju se på Gl*bus hemsida. Å vet ni, undersidan är i neopren, alltså optimal att ha till känsliga hästar. Dessutom var den typ stoppas med gele eller ngt mjukt i mitten delen. I ytterkant på gjorden sitter den ett tunt band av annat matrial, vet dock inte vilket, men det är samma matrial som sitter runt bildörrar, någon som vet vad jag menar?

Resåren som finns i båda ändar är en enda bit resår, alltså inte en för varje spänne, men tror inte jag ser det som ett problem.
Det enda jag skulle klaga på är att det inte är fjädrar i spännena, men det fåre jag överleva.

Samanfattat:
Snygg
Enkel
Lätt att sköta om
Bra komfort för hästen
Något svängd
Ögla
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?


Ska försöka komma ihåg och fixa det i morgon, men hur som helst så orkar jag inte fixa PicBox eller något liknande, så lägger ut det på bilddagboken. Sätter in ett inlägg när bilderna är inne, vet inte om jag hinner lägga in dom i morgon. :d
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
609
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 055
Senast: MiniLi
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 731
Hästvård Jag ska så klart diskutera detta med veterinären när vi ska dit på onsdag, men ville också se om någon här har något gott råd att ge...
2
Svar
39
· Visningar
3 146
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp