Teknik träning!

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare __miiiaa__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 917
M

__miiiaa__

Fram med bra övningar där hästen får hoppa uppsig ordentligt och får ta i lite!
Min ponny tar sig över, men det behövs teknikträning. Styrka och muskler finns. Men tekniken är inte den bästa.

d ponny, tävlar Lb men ska upp på la snart :)

tacksam för svar!

Sv: Teknik träning!

jadu , man kan ju göra massor , man kan ha kul och hoppa i skogen och så kan man ju gör nån liten bana och hoppa lite och sen så kan man ju höja ;):banana:

alltaå, hoppar det gör vi, 1-2 gr / v, men vi behöver ngt som stärker tekniken! alltså , spec frambenen :)

Hoppar också på denna tråd!!:)
Har en 170cm halvblods kille som behöver mer teknik träning på baktassarna:D

Massor med studs, serier och gymnastikhoppning.

Jag brukar sätta upp en kombination på kanske 5-6 hinder på raken, med ett språng emellan. När jag hoppat dem en hel del så drar jag ihop dem till studs och hoppar sedan studs.

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 648
Senast: Mirtai
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 195
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 495
Senast: Edla
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 632
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka