Tekniktolerans i sambo förhållande

Ja, frågan är hur stor tolerans har ni för era partners teknikintressen och hobbyn.
Stora högtalare, datorer, Tv, m.m. Hur viktigt är det med design och estetik på tekniska prylar i hemmet ?
Idag verkar det ju mode med att tekniken ska integreras allt mer i hemmet. Alltså finnas där men inte synas för mkt.
Vad anser ni ?

Stor tolerans antar jag, då jag har lika mycket grejer själv. Avskyr sladdar dock, så det vill jag ska synas så lite som möjligt både pga fult som fan, klåfingriga barn och katter.
 
Nu vet jag vad som skaver.

Jag har sällan problem med prylar, men jag skulle troligen ha problem med att någon hade en så intim relation till prylarna.
Jag har en gång varit sambo med en tjej som älskade sina högtalare så till den milda grad att hon ringde när hon var utomlands och första frågan var: du har väl inte ställt nåt på högtalarna!!!

Issue. Jag kan Inte bo med någon som har den typen av relation till saker, teknik eller plyschsoffa spelar mindre roll.
 
Nu vet jag vad som skaver.

Jag har sällan problem med prylar, men jag skulle troligen ha problem med att någon hade en så intim relation till prylarna.
Jag har en gång varit sambo med en tjej som älskade sina högtalare så till den milda grad att hon ringde när hon var utomlands och första frågan var: du har väl inte ställt nåt på högtalarna!!!

Issue. Jag kan Inte bo med någon som har den typen av relation till saker, teknik eller plyschsoffa spelar mindre roll.

Var det nå dyra högtalare ? Varför skulle hon ställa en sån fråga? Brukade du ställa saker på högtalarna ? :confused:

Prylar går ju naturligtvis att ersätta.
Men jag kan förstå om man är rädd om en pryl som kostar mer än en månadslön.
Sen är det ju också så att ens hobby kan betyda väldigt mkt. Jag skulle inte
kunna leva med någon som inte hade den förståelsen. För mig kan högtalare
leverera magi och samtidigt vara en snygg möbel :).
 
Var det nå dyra högtalare ? Varför skulle hon ställa en sån fråga? Brukade du ställa saker på högtalarna ? :confused:Prylar går ju naturligtvis att ersätta.
Men jag kan förstå om man är rädd om en pryl som kostar mer än en månadslön.
Sen är det ju också så att ens hobby kan betyda väldigt mkt. Jag skulle inte
kunna leva med någon som inte hade den förståelsen. För mig kan högtalare
leverera magi och samtidigt vara en snygg möbel :).

Jakten på det perfekta ljudet.

Jadu, jag antar att de var svindyra och skitsnygga. Men jag är helt ointresserad av ljud på det sättet. Jag är inte road av musik heller. Och snygga högtalare är en motsägelse för mig. Det finns liksom inte. Bara mer eller mindre påflugna modeller.
 
Jakten på det perfekta ljudet.

Jadu, jag antar att de var svindyra och skitsnygga. Men jag är helt ointresserad av ljud på det sättet. Jag är inte road av musik heller. Och snygga högtalare är en motsägelse för mig. Det finns liksom inte. Bara mer eller mindre påflugna modeller.

Men du respekterade inte din partners intresse ?
Tycker det låter väldigt respektlöst.

Beror ju på ur vems ögon du tittar ifrån. Mina högtalare är snyggare än någon möbel jag äger. Dvs, i äkta ebenholts träfaner och lackade fler gånger än den finaste möbel. Jag tycker de är konstverk lika mkt som välljudande. Dvs, en del i möblemanget.
 
Men du respekterade inte din partners intresse ?
Tycker det låter väldigt respektlöst.

Beror ju på ur vems ögon du tittar ifrån. Mina högtalare är snyggare än någon möbel jag äger. Dvs, i äkta ebenholts träfaner och lackade fler gånger än den finaste möbel. Jag tycker de är konstverk lika mkt som välljudande. Dvs, en del i möblemanget.

Jodå, jag ställde aldrig något på högtalarna, jag kunde inte ens sätta på stereon. Jag respekterade visst min partners intresse, men jag delade det inte och kunde inte heller förstå det fullt ut.
Ljud är för mig inte intressant.
Jag har svårt att tro att jag skulle finna ett par högtalare snygga någonsin. Jag förstår ju att betalar man så stora pengar är man rädd om dem, men jag förstår inte hur ljud kan vara värt att betala då mycket för. Eftersom jag inte är intresserad.
Det är inte respektlöst, bara olika intressen.
Eftersom jag är så ointresserad skulle jag ha svårt att leva med någon som tycker den typen av prylar är viktig, eftersom vi då antagligen krockar på flera plan.
Jag läser gärna en bok samtidigt som jag ser en film, och gillar att småprata Om filmen medan den pågår. Eller tröttnar mitt i och gör något annat.
Vet ärligt talat inte när jag senast såg en hel film annat än på bio.
 
Jodå, jag ställde aldrig något på högtalarna, jag kunde inte ens sätta på stereon. Jag respekterade visst min partners intresse, men jag delade det inte och kunde inte heller förstå det fullt ut.
Ljud är för mig inte intressant.
Jag har svårt att tro att jag skulle finna ett par högtalare snygga någonsin. Jag förstår ju att betalar man så stora pengar är man rädd om dem, men jag förstår inte hur ljud kan vara värt att betala då mycket för. Eftersom jag inte är intresserad.
Det är inte respektlöst, bara olika intressen.
Eftersom jag är så ointresserad skulle jag ha svårt att leva med någon som tycker den typen av prylar är viktig, eftersom vi då antagligen krockar på flera plan.
Jag läser gärna en bok samtidigt som jag ser en film, och gillar att småprata Om filmen medan den pågår. Eller tröttnar mitt i och gör något annat.
Vet ärligt talat inte när jag senast såg en hel film annat än på bio.
Jag är ganska slarvig och skulle ha väldigt svårt att leva med någon som var så extremt rädd om sina prylar att de var tvungna att ringa hem och kontrollera en. Vi skulle helt enkelt inte fungera ihop (personen skulle nog även ha svårt att leva med mina katter...).
 
Jag är ganska slarvig och skulle ha väldigt svårt att leva med någon som var så extremt rädd om sina prylar att de var tvungna att ringa hem och kontrollera en. Vi skulle helt enkelt inte fungera ihop (personen skulle nog även ha svårt att leva med mina katter...).
Jag tänker att själva prylarna nog går att leva med. Men inte med personens inställning till dem. Den inställningen ger mig en förvarning om att personen är rätt rigid och kontrollerande på fler områden än högtalarna.

Motsvarande om personen börjar försöka ÖVERTYGA mig om att högtalarna visst är snygga. Lite mer respekt för mitt eget omdöme måste en partner ha.
 
Jag är ganska slarvig och skulle ha väldigt svårt att leva med någon som var så extremt rädd om sina prylar att de var tvungna att ringa hem och kontrollera en. Vi skulle helt enkelt inte fungera ihop (personen skulle nog även ha svårt att leva med mina katter...).

Det påminner mig om jag fest jag hade när både glas och vardagsrumsbord gick i backen. Olyckor, det var ingen som var oförsiktig. Men en vän var helt upprörd och sa "Men blir du inte arg?!" och jag förstod ingenting. Arg för vad? För att olyckor sker när jag bjuder hem 30 personer att klämma sig in i min mini-tvåa och bjuder på alkohol så att någons reaktionsförmåga blev fördröjd någon sekund? Jag bestämde mig efter den festen att jag aldrig ska ha saker som jag inte kan avvara om de går sönder. Med det sagt så skulle jag också ställa undan värdefulla saker i händelse av fest :D
 
Det påminner mig om jag fest jag hade när både glas och vardagsrumsbord gick i backen. Olyckor, det var ingen som var oförsiktig. Men en vän var helt upprörd och sa "Men blir du inte arg?!" och jag förstod ingenting. Arg för vad? För att olyckor sker när jag bjuder hem 30 personer att klämma sig in i min mini-tvåa och bjuder på alkohol så att någons reaktionsförmåga blev fördröjd någon sekund? Jag bestämde mig efter den festen att jag aldrig ska ha saker som jag inte kan avvara om de går sönder. Med det sagt så skulle jag också ställa undan värdefulla saker i händelse av fest :D
Ställa undan saker, med flit inte städa, samt ställa en spann popcorn bakom lämplig soffa åt festdeltagare i åldersspannet 7 år och nedåt. Detta är visdomar från det trapphuskollektiv jag har bott i. :D
 
Jodå, jag ställde aldrig något på högtalarna, jag kunde inte ens sätta på stereon. Jag respekterade visst min partners intresse, men jag delade det inte och kunde inte heller förstå det fullt ut.
Ljud är för mig inte intressant.
Jag har svårt att tro att jag skulle finna ett par högtalare snygga någonsin. Jag förstår ju att betalar man så stora pengar är man rädd om dem, men jag förstår inte hur ljud kan vara värt att betala då mycket för. Eftersom jag inte är intresserad.
Det är inte respektlöst, bara olika intressen.
Eftersom jag är så ointresserad skulle jag ha svårt att leva med någon som tycker den typen av prylar är viktig, eftersom vi då antagligen krockar på flera plan.
Jag läser gärna en bok samtidigt som jag ser en film, och gillar att småprata Om filmen medan den pågår. Eller tröttnar mitt i och gör något annat.
Vet ärligt talat inte när jag senast såg en hel film annat än på bio.

Näe, vissa människor fungerar nog inte ihop. Vi skulle nog inte funka ihop när det inte finns någon förståelse alls.

Jag är ganska slarvig och skulle ha väldigt svårt att leva med någon som var så extremt rädd om sina prylar att de var tvungna att ringa hem och kontrollera en. Vi skulle helt enkelt inte fungera ihop (personen skulle nog även ha svårt att leva med mina katter...).
Jag tänker att själva prylarna nog går att leva med. Men inte med personens inställning till dem. Den inställningen ger mig en förvarning om att personen är rätt rigid och kontrollerande på fler områden än högtalarna.

Motsvarande om personen börjar försöka ÖVERTYGA mig om att högtalarna visst är snygga. Lite mer respekt för mitt eget omdöme måste en partner ha.

Slarviga personer som inte bryr sig om sina prylar, utan ser det som slit och släng skulle jag nog inte kunna leva med. Själv gillar jag dyra prylar , använder dom då också mycket, är rädd om dom och då håller dom också länge.
 
Näe, vissa människor fungerar nog inte ihop. Vi skulle nog inte funka ihop när det inte finns någon förståelse alls.




Slarviga personer som inte bryr sig om sina prylar, utan ser det som slit och släng skulle jag nog inte kunna leva med. Själv gillar jag dyra prylar , använder dom då också mycket, är rädd om dom och då håller dom också länge.
Det är ju oftast bra att hitta en person som är lik en själv i det avseendet, annars kommer det bli en orsak till ständiga konflikter. Sen håller mina grejer också länge, men de blir smutsiga emellanåt och är lite nötta och repiga. Det är bruksföremål helt enkelt huvudsaken är att de fungerar till det de är tillför, jag hänger tex upp spadarna i förrådet, men jag tvättar, slipar och oljar inte in dom efter varje användning, ska jag fortsätta med arbetet nästa dag får de kanske tom stå kvar. Om jag levde ihop med en person som ville att jag skulle göra det med våra gemensamma spadar skulle jag bli galen. Samma sak hemma, jag kommer att sitta i soffan med mina ridbyxor på de kvällar jag inte orkar byta om, jag orkar inte leva med en människa som inte klarar av det. Den skulle inte orka leva med mig heller :) och det är helt ok.
 

Liknande trådar

Relationer Det finns nog några på det här forumet som kommer ihåg mina tidigare trådar och hela spektaklet runt dessa. Jag vill börja med att säga...
2
Svar
30
· Visningar
3 982
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp