Tekniktolerans i sambo förhållande

@sicx fullkomligt ot men vad är poängen med RGB? Imo är det onödigt dyrt, fult och störigt. Meeeen skulle partner skaffa massa blinkande ljus så go him så klart men jag förståååår inte. Upplys ( :D ) mig! Jag vill så gärnaär förstå varför det är såkvävande poppis och coolt.

Mvh så konservativ att det enda som ska lysa är en power-indikator :rofl:
 
@sicx fullkomligt ot men vad är poängen med RGB? Imo är det onödigt dyrt, fult och störigt. Meeeen skulle partner skaffa massa blinkande ljus så go him så klart men jag förståååår inte. Upplys ( :D ) mig! Jag vill så gärnaär förstå varför det är såkvävande poppis och coolt.

Mvh så konservativ att det enda som ska lysa är en power-indikator :rofl:

Förstår inte heller.
Jag var himla glad att Fractal R5 hade tonat ner power-indikatorn som numera lyser väldigt diskret :).
 
@sicx fullkomligt ot men vad är poängen med RGB? Imo är det onödigt dyrt, fult och störigt. Meeeen skulle partner skaffa massa blinkande ljus så go him så klart men jag förståååår inte. Upplys ( :D ) mig! Jag vill så gärnaär förstå varför det är såkvävande poppis och coolt.

Mvh så konservativ att det enda som ska lysa är en power-indikator :rofl:
Det är väl lite "för att man kan"?
Ungefär som när blåa lysdioder kom ner i pris (när jag var liten kostade en enda liten 5 mm blå lysdiod över 50 kr) så satte alla tillverkare in dem i sina produkter för att det skulle se extra häftigt ut jämfört med röda eller gröna lysdioder. Trots att det är en hemsk färg att kolla på för ögonen.
 
Nu är jag inte sambo, men har en rätt hög tolerans. Har själv dator (stationär), färgrannt tangentbord, laptop, stor TV, xbox, PS4, och ofta en spelkonsol liggandes framme.

Däremot har jag väldigt låg tolerans för musikspelande. Jag fullständigt avskyr det. Hade aldrig blivit sambo med en musikälskare som måste spela musik stup i ett.
 
Jag är själv väldigt teknikintresserad, bland annat gillar jag bra ljud, spelar mycket TV-spel och har byggt min egen stationära dator, så uttrycket "tolerans" kring just teknik känns inte särskilt relevant för mitt liv. Men så skulle jag nog också satsa på att bli särbo om jag ingick en relation med någon, just för att jag inte är så villig att kompromissa med mitt "revir". :angel:

Att man ska tolerera saker i sitt eget hem, det känns inte alls bra för mig. Men det är tydligt av tråden att många prioriterar annorlunda, synd bara att vissa måste ha en sån tråkig attityd om det (kalla spel för slöseri med liv t ex, herregud så otrevligt, men det är typiskt, just den här hobbyn anses alltid ok att skita på av de oinvigda :down:).
 
@sicx fullkomligt ot men vad är poängen med RGB? Imo är det onödigt dyrt, fult och störigt. Meeeen skulle partner skaffa massa blinkande ljus så go him så klart men jag förståååår inte. Upplys ( :D ) mig! Jag vill så gärnaär förstå varför det är såkvävande poppis och coolt.

Mvh så konservativ att det enda som ska lysa är en power-indikator :rofl:

Haha, ja min sambo tycker också det är en smula överdrivet :laugh:

Jag köper det för att jag tycker det är fint! Att det kostar extra stör mig också men det är lite som med färgglada ljusslingor på julen liksom, värt det för att det gör mig glad :D Extra kul att kunna synka tangentbord, mus, musmatta och hörlurar i alla 16.2 miljoner färger (eller vad det nu är de skryter om) liksom.
 
Ja, frågan är hur stor tolerans har ni för era partners teknikintressen och hobbyn.
Stora högtalare, datorer, Tv, m.m. Hur viktigt är det med design och estetik på tekniska prylar i hemmet ?
Idag verkar det ju mode med att tekniken ska integreras allt mer i hemmet. Alltså finnas där men inte synas för mkt.
Vad anser ni ?

Vi kör på integrering och snyggast möjliga design!

Tex så stör jag mig inte på en stor tv sålänge den är snygg, den är så platt som går, galet bra bild och inga sladdar syns :up:

Skulle aldrig fixa ”bulliga” högtalare ala 90-t eller sladdar i drivor, inte min sambo heller så det är ett icke problem hos oss :D:love:
 
Va? Har din man sitt rum i källaren? Var är ditt rum om jag får fråga? Och hur bestämmer ni om inredningen i era gemensamma rum?
Han valde sitt rum själv :up: Vi hade tre till sovrum till övers, på entreplan. Inredning, gardiner och möbler skiter han fullständigt i så jag gör som jag vill, men rådfrågar om jag vill byta någon möbel eller liknande i och med det kostar rätt mycket pengar :)
 
Haha, ja min sambo tycker också det är en smula överdrivet :laugh:

Jag köper det för att jag tycker det är fint! Att det kostar extra stör mig också men det är lite som med färgglada ljusslingor på julen liksom, värt det för att det gör mig glad :D Extra kul att kunna synka tangentbord, mus, musmatta och hörlurar i alla 16.2 miljoner färger (eller vad det nu är de skryter om) liksom.
Fint är ett skäl så gott som något :D jag är visserligen inte helt övertygad ännu men jag är mer förstående i alla fall. ;) Men you do you och strunta i en konservativ och trög tanta nu xD
 
Fint är ett skäl så gott som något :D jag är visserligen inte helt övertygad ännu men jag är mer förstående i alla fall. ;) Men you do you och strunta i en konservativ och trög tanta nu xD

Helt förståeligt att du inte är fullt övertygad, det tog min sambo ett bra tag innan han köpte "det är fint!!" som svar på frågan om varför jag behövde en musmatta som lyser :angel: Det tog faktiskt mig själv en stund att komma fram till att det var ett rimligt köp när den kostar minst dubbelt från en vanlig tråkig som inte lyser.....
Men den är FIN!! :D

 
Helt förståeligt att du inte är fullt övertygad, det tog min sambo ett bra tag innan han köpte "det är fint!!" som svar på frågan om varför jag behövde en musmatta som lyser :angel: Det tog faktiskt mig själv en stund att komma fram till att det var ett rimligt köp när den kostar minst dubbelt från en vanlig tråkig som inte lyser.....
Men den är FIN!! :D


Men ååååh så fin! Alltså jag har inte fantastiska erfarenheter av Razer men den var ju bara underbar. Har du haft den länge?
 
Helt förståeligt att du inte är fullt övertygad, det tog min sambo ett bra tag innan han köpte "det är fint!!" som svar på frågan om varför jag behövde en musmatta som lyser :angel: Det tog faktiskt mig själv en stund att komma fram till att det var ett rimligt köp när den kostar minst dubbelt från en vanlig tråkig som inte lyser.....
Men den är FIN!! :D

Okej, det där var snyggt. :love: Men fortfarande inte för mig. Men jag kanske slutar där jag med vem vet? Jag gillar ju blinkande ljus, massa färger och det lite kitschiga i övrigt såatteh xD
 
Men ååååh så fin! Alltså jag har inte fantastiska erfarenheter av Razer men den var ju bara underbar. Har du haft den länge?
Överväger du en egen så finns det ju från Corsair och säkert flera andra. Har rätt bra erfarenheter av Corsair även om jag gått tillbaka till att bli Logitech-frälst senaste åren.

Tycker det är jättefint men skulle typ behöva ett dubbelt så stort bord för att få plats med nåt sånt. Dessutom skulle laptopen jag har till höger om musmattan hamna på tok för långt bort för att det skulle vara bekvämt att fippla med den. :D Så nä jag håller mig nog till minimodellen av Steelseries vanliga mjuka matta.
 
Men ååååh så fin! Alltså jag har inte fantastiska erfarenheter av Razer men den var ju bara underbar. Har du haft den länge?

Ja, Razer är det ju lite blandade åsikter om, jag är supernöjd med mina grejer. Det enda jag blev lite besviken över är att jag använde "sönder" musmattan väldigt snabbt. Men då hade jag den som var en hardtop (första versionen) så att säga, köpte cloth edition och den fungerar mycket bättre, är jättenöjd med den. Trodde jag skulle tycka den var lite liten men har faktiskt inte stört mig alls!
 
Okej, det där var snyggt. :love: Men fortfarande inte för mig. Men jag kanske slutar där jag med vem vet? Jag gillar ju blinkande ljus, massa färger och det lite kitschiga i övrigt såatteh xD

Tack! Jag älskar min setup :love:
Haha, ja men då är det ju som upplagt för att spilla över även på datorn, vänta bara :sneaky:
 

Liknande trådar

Relationer Det finns nog några på det här forumet som kommer ihåg mina tidigare trådar och hela spektaklet runt dessa. Jag vill börja med att säga...
2
Svar
30
· Visningar
3 991
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp