R
Raderad medlem 68338
Du har inte funderat på en walk in closet ?Eller finns det inte plats ?
En...?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det verkligen möjligt att gömma alla kablar för katterna ? Mkt går att gömma med kabellister. Men till 100% är väl inte så enkelt?
Ja, frågan är hur stor tolerans har ni för era partners teknikintressen och hobbyn.
Stora högtalare, datorer, Tv, m.m. Hur viktigt är det med design och estetik på tekniska prylar i hemmet ?
Idag verkar det ju mode med att tekniken ska integreras allt mer i hemmet. Alltså finnas där men inte synas för mkt.
Vad anser ni ?
100% är ju svårt att garantera med allting, men det finns grader i helvetet.
Exempel som jag inte gillar. (bild stulen från nätet)
Lättillgänligt och löst, stor tuggrisk.
Visa bifogad fil 22443
Hur är det med möbler med katter eller hundar ?
Lämnas dom ifred ? Eller åker klona i dom ? Tex, hur skulle ett högblankt piano i hemmet överleva utan utan repor från klor?
Bara nyfiken för mig som aldrig har levt med djur.
Lämnas dom ifred ? Eller åker klona i dom ? Tex, hur skulle ett högblankt piano eller möbel i hemmet överleva utan utan repor från klor?
Beror nog väldigt på individen (djuret alltså). Och uppfostran.Hur är det med möbler med katter eller hundar ?
Lämnas dom ifred ? Eller åker klorna i dom ? Tex, hur skulle ett högblankt piano eller möbel i hemmet överleva utan repor från klor?
Lämnas dom ifred ? Eller åker klorna i dom ? Tex, hur skulle ett högblankt piano eller möbel i hemmet överleva utan repor från klor?
Pianon tror jag inte får så mycket repor sådär generellt (för hårda). Soffan har klarat sig i fyra år så den står sig nog ett tag till. Ena sänghörnet får sig dock en omgång med jämna mellanrum och det syns en del revor där. Döljs smidigast med ett överkast.
Katterna har klösbräda annars. Hunden förstör inget, hon bara hårar ned.
Det är väldigt olika, min hund tuggade på en grej som valp, därefter har han aldrig rört en pryl. Katten är ute för det mesta men hon har aldrig rivit ner något eller så.
Beror nog väldigt på individen (djuret alltså). Och uppfostran.
Här klöser inte katten på möbler tex, han klöser på sitt klösträd och ute. Största bekymret är all päls hunden släpper i möblerna. Men vi har valt att tillåta djuren vara i soffan och säng så då ingår det liksom.
Det beror helt på djur.
Min hund blir snart 11 år, har aldrig förstört något, inte gjort några repor och hårar inte.
Brorsans mops har däremot tuggat sönder något varje gång han varit här![]()
Fast det är väl ändå skillnad på gamingdator och gamingdator?Partner har sin gamingsetup centralt i lägenheten. För mig är det självklart att e n tekniken både tar plats och syns. Plus hard copies är ofta rätt snygga. Hade jag haft en partner som inte vore okej med att mitt spelintresse syns i min/vår bostad vore det inte längre min partner. Konsoller/gamingdatorer är snygga imo. Show em säger jag.
Ja gud! Har ett vardagsrum som går i grönt-brunt-svart och allt ser väldigt bra ut ihop, men så tittar man på den fina mattan och där ligger skrikblå, glitterlila och neonorangea tuggleksaker och dräller.Jag tänker att sambons högtalare och teknik är snyggare än hundarnas bäddar och tuggben som dräller runt i det här huset![]()
Fast det är väl ändå skillnad på gamingdator och gamingdator?
Vi har precis köpt varsitt nytt datorpaket och ska ha in dem i snygga Fractal-chassin med lite synkat ljus och så. Tumme upp för sådana speldatorer. Men skulle sambon vilja ha nån Transformers-liknande apparat så skulle han få spela i klädkammaren.
Tack och lov delar han helt min smak. Puh!
Nu bor vi stort och sambon kommer förmodligen smälla upp sin fula och asstora stereo i "gubbrummet" - hans fristad.
Då är vi rätt olika.Stor skillnad!
Jag gillar Fractal-chassin. En dröm att bygga i ... samt stilrena om man väljer utan fönster. Jag kan verkligen inte förstå hur man vill ha nåt blinkade i ansiktet. Nej, datorlådan och kablar ska gömmas så gått det går och ett snyggt städat skrivbord med endast en skärm, tangentbord och mus ska synas.
Åh, fler än vi som har ett gubbrum!![]()
Det du beskriver är inte alls min stil och skulle göra mig obekväm. Så stelt!