A
Atalantha
Sv: Tell me this is madness!
Håller med dig helt
Jag håller med dig och framför allt så anser jag att det är ryttaren/ägare (tidigare eller nuvarande) som är grunden till problemet.
En häst är ju inte elak eller visar en olat för att det är skoj. Den är elak för att den antingen har ont, kommer undan arbete med det eller för att den motsätter sig att bli riden på ett sätt. Det är ett sätt att säga att något är fel. Visst kan en häst bocka för att livet är lajbans men inte på det sätt som gör att en människa anser att det är rättfärdigat med den sorts behandling denna stackars häst fick. (och inte ens om hästen så var folkilsk så anser jag att detta var sättet att lösa det på).
Alla 3 orsaker är orsakade av människan eller på annat sätt människans ansvar att ta reda på!
Att lösa det som denna hästägare gjort är att misshandla sin häst.
Så egentligen önskar jag att denna häst fått gå till hästhimlen för tydligen så har inte denna häst en vettig hästägare!
Fö
Den fina pisk som mannen hade önskar jag att jag haft, tillsammans med mannen... Jag skulle inte slutat slå på timmar... Fast då kanske jag inte varit bättre än honom.![]()
Håller med dig helt