Bukefalos 28 år!

termobyxor till runda barn?

Tänkte jag också på, jag har själv en Jula-overall och den är varm och go. Men det kan vara så att den som är small ändå är rätt stor. Det är lite herrmodell på dem, ändå värt att prova om det inte är långt till Jula.
tanken är god. Jag får gå in där och mäta, för deras storlekstabell på webben sa ju ingenting alls.
Risken är väl att den är för lång bara, för hen är bara drygt 150 än.
 
Den gick bara upp till stl 152...
Rodium går upp till 164 och då saknas ett par cem i stussvidd. Och till ett barn som vill ha rymliga kläder funkar det inte.

Känner mig som värsta gnällspiken, där inget duger. Men det är ju liksom det som är problemet, att det är svårt att hitta tillräckligt rymligt.
Jag är 152cm och har påäldre dar fått lite rumpa och lår.
Jag hittade ett par thermoridbyxor från equipage springfield sv som passade på 164cm. Det måste nog vara lite korta i benen?
De är visserligen förstärkta (helskodda) med fuskmocka eftersom dom är till för riding men det är väl inte ovanligt att thermobyxor för barn är förstärkta i baken i alla fall?
 
Jag är 152cm och har påäldre dar fått lite rumpa och lår.
Jag hittade ett par thermoridbyxor från equipage springfield sv som passade på 164cm. Det måste nog vara lite korta i benen?
De är visserligen förstärkta (helskodda) med fuskmocka eftersom dom är till för riding men det är väl inte ovanligt att thermobyxor för barn är förstärkta i baken i alla fall?
tanken är god. fast man glider nog inget bra i pulkabacken på helskodda termobyxor... (det behövs ingen pulka i vår backe, om väderleken är rätt...) Men.. Får jag vara ofin och fråga efter stussmått? På byxorna duger gott... :p
 
tanken är god. fast man glider nog inget bra i pulkabacken på helskodda termobyxor... (det behövs ingen pulka i vår backe, om väderleken är rätt...) Men.. Får jag vara ofin och fråga efter stussmått? På byxorna duger gott... :p
Ingen aning? Hur mäter man det? ;)
 
bredaste stället runt rumpan, typ mitt emellan grenen och linningen på byxorna. Det räcker att mäta halva (rakt över byxan), det är ju rätt enkelt att dubbla det.
Fetaste stället på min kropp (Tuttarna ej mätt) är ungefär vid grenen där är jag 94cm runt om. Näst tjockaste är precis under naveln där jag nu efter middag är cirka 83cm.
 
Fetaste stället på min kropp (Tuttarna ej mätt) är ungefär vid grenen där är jag 94cm runt om. Näst tjockaste är precis under naveln där jag nu efter middag är cirka 83cm.
Tack!
Jag lägger det på minnet, så får vi se om barnet vill ha såna.
 
Jag skulle också vilja slå ett slag för vuxenstorlekar!
Minns själv när jag var i 8-9 års åldern (visserligen 10 år sedan nu men...) och inte riktigt hade vuxit i min vikt än. Var då 147 cm och vägde 52 kg.
Min mamma gjorde helt sonika så att hon köpte några överdragsbyxor på typ Intersport, i storlek 38 :D
Hittade dem häromdagen, de passar fortfarande bra. Är 162 cm och väger runt 53-55 kg idag. Stussmått 95 cm. Innerbenslängd var nog då ca. 68 cm och idag 72-73 cm. Varken då eller nu var de byxorna för långa i benen, så innerbenslängden är antagligen +/- 70 cm.

Så mitt tips blir att kolla på typ sportbutiker, och deras utbud i mindre vuxenstorlekar.
 
Är du händig eller känner någon som är det, så går ben alltid att sy upp. :)

Lägger också min röst på vuxenstorlekar. Minns att jag hade lättare att hitta storlekar som passade som liten när kroppen min tog andra former mot vad barnkläderna gjorde.
 
Fast det är inte enkelt att ens hitta overaller i stl 158 (utan att man blir ruinerad av att köpa dem) och att då dessutom hitta någon som är så rymlig utan att vara alldeles för lång, det är verkligen inte enkelt.
Men jag tar gärna emot tips på modeller! Vilka ska jag leta efter?
(har dock tyvärr inte råd att köpa en ny Reima, även om det skulle funka)

Köp en Reima på Tradera. Brukar kosta 500 ungefär för en overall i nyskick. De håller såpass hög kvalitet att de är väldigt fina även i andra hand.
 
Är du händig eller känner någon som är det, så går ben alltid att sy upp. :)

Lägger också min röst på vuxenstorlekar. Minns att jag hade lättare att hitta storlekar som passade som liten när kroppen min tog andra former mot vad barnkläderna gjorde.
äger inte ens en symaskin...
(eller jo, en antik trampmaskin med för lång drivrem, så det hjälper ju inte..)
 
Köp en Reima på Tradera. Brukar kosta 500 ungefär för en overall i nyskick. De håller såpass hög kvalitet att de är väldigt fina även i andra hand.
i den mån man lyckas springa på en sådan i rätt storlek. Det är sällan man ser overaller i storlekar över 146.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vet att frågan varit uppe förut men jag tänkte ändå att det kan vara bra att skapa en ny aktuell tråd. Finns det några termobyxor för...
Svar
5
· Visningar
1 302
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Funderat lite extra på hur olika det kan vara mellan raser och individer på när och om hunden behöver ha tröjor, täcken och skor och...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 639
Senast: fejt
·
Kropp & Själ Jag har gett upp om att ha "riktig" bh på mig, kan inte ens komma ihåg när jag hade det sist eftersom jag tycker det är så obekvämt. Jag...
Svar
3
· Visningar
977
Senast: starcraft
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 263
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp