Termoridbyxor eller likande

Domenico

Trådstartare
Någon som har något bra tips på themobyxor som går bra att rida i. Provade häromdan ett par på Hööks, men jag tyckte de var så klumpiga. Har ju ett par vanliga hemma, men de är också så klumpiga att jag nog knappt skulle komma upp i sadeln!

Skulle vilja ha:
-Dragkedja längs hela sidan på benet
-Gärna reflexpasspoal, men inte nödvändigt.
-Fodrade, men behöver inte vara supertjocka.
-Skoning är ok men inte nödvändigt då jag främst tänkte använda dem i stallet och vid lugnare uteritter och då sitter jag oftast på ett täcke och skoningen gör varken till eller från.
-De får helst inte gå upp superhögt i midjan, då jag tycker det är obekvämt och klumpigt att ha byxorna halvvägs upp till armhålorna. Helst inte hängslen om de inte går att ta bort.
-Inte superdyra

Någon som har några bra tips? Hästaffär eller vanlig affär.

Sv: Termoridbyxor eller likande

Jag är faktiskt supernöjd med mina som kommer från Börjes. Jag är en riktig fryslort och har inte frusit om benen i dem än. De är inte speciellt tjocka, har dragkedja åt båda håll längs hela sidan, hällor under fötterna och en liten reflex längst ner. Tycker att de är lite stora i storleken. Jag har vanligtvis S men tycker att dess är lite i största laget, skulle ha valt en storlek mindre så här i efterhand. Skodda med något fejkmaterial. Hela byxorna är svarta och det bästa av allt, näst intill gratis :love:.

Jag har ett par Roping Turino som stämmer in på det du vill ha:idea: Är nöjd med mina:)

Hej.

Jag har ett par thermo chaps! Super bra och värmer jättebra. Finns nog i alla prisklasser. Jag har köpt mina på K*ngs har även sett dom på H*ppson.

Jag har ett par chaps som är fodrade med fleece. De är jättebra för de värmer bra samtidigt som de inte är klumpiga, man halkar inte runt eftersom att det är ridbyxorna som har kontakt med sadeln och de är lätta att ta av fran hästryggen da det är dragkedja hela vägen längs benen. Dessutom tror jag inte de är sa dyra heller. Jag har för mig att de kommer fran Mountain horse, möjligtvis Jacson.

Jag har ett par vinterchaps från Mark Todd, inte alls klumpiga men värmer gott, blir ju kallt om rumpan då, men man får ha sadelmuff så löser det sig :)

Granngården har ett par superduper byxor! :D minns inte märke nu (typ märkeslösa) men de har dragkedja, hälla under foten, helskodd, låg midja, hängslen som kan tas bort, bra smutsavvisande material, inte för tjocka men vindtäta, svart, bra "tajt" passform dvs inte bylsiga. Kostar 299 kr eller liknande.

Jacson har ett par i typ softshell, underbara!!
Sitter som ett andra skinn, mycket följsamma och sköna.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag jobbar mestadels utomhus, i ”hantverksbyxor”, och har aldrig hittat några bekväma. För tio år sedan, före två barn och för ett antal...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Hjälp mig hitta fritids-/vandringsbyxor! Jag blir galen, så svårt att hitta några som passar. Jag har storlek 36 i vanliga jeans, har... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 311
Senast: HeddaVovven
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 655
Senast: Liten
·
B
Utrustning Bakgrundsfakta: Min klumpiga ponny stampade på sina tyglar igår när jag hoppade av och skulle lägga upp en bom från hindret. Han... 2
Svar
34
· Visningar
2 404
Senast: Belleriet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur