termotäcke med blank insida?

misan

Trådstartare
hjälp mig hitta!
jo jag vet att rhino/rambo har nylonfodring men de är för dyra. den billigaste varianten från horseware är det väl någon slags bomullsfodring i så det går bort.
vill ha 100-200g fyllning och helst utan bogveck.
maxpris 5-600.
finns det något sådant täcke??

Sv: termotäcke med blank insida?

misan skrev:
hjälp mig hitta!
jo jag vet att rhino/rambo har nylonfodring men de är för dyra. den billigaste varianten från horseware är det väl någon slags bomullsfodring i så det går bort.
vill ha 100-200g fyllning och helst utan bogveck.
maxpris 5-600.
finns det något sådant täcke??
Hej,

Köpte ett Horse Ware Rambo stalltäcke med nylonfodring på Granngården i Luleå i dag för 599 kr. Utan bogvecka och med 100 gr fyllning, eller om det var 200 gr minns inte. Superfint och dom brukar skicka om man ber snällt!!!

säljer de horseware på granngården?? har aldrig sett nåt här i stan. jag får väl köpa när jag är i luleå nästa gång kanske..
fast 600 var ju absoluta maxgränsen och jag hittar mer än gärna nåt billigare. :smirk:
fler tips??

Har ett nyinköpt termotäcke från Event med 220 g fyllning, visserligen med bogveck. Har inte använt det än ju, men det passade fint o verkar bra. Kostade 400 på henrikssons.

eventstall.JPG

Annars kanske Börjes termotäcke kan va nåt? Verkar som att många är nöjda med det! Billigt är det ju oxå.

Eller om du har ögonen öppna så är det kanske alltid nån affär som rear HW:s termotäcken, de är ju annars klart bäst :)

Det nya amigostalltäcket då, är det inte blank insida på dom? Har sett ett med 150g foder för 435kr.

Events passform gillar jag inte så det blir inte det.

Jo men det var just amigot jag pratade om som horsewares billigaste variant, och vad jag läst så har det nån bomull/poly-nånting insida.. :smirk: tyvärr, annars hade köpt det direkt!
det är alltså insidan som är viktigast - bogveck kan jag väl leva med - eftersom pållan hårar ned sina täcken så grymt om det kan fastna i fodret.

jag får väl som ni säger vänta på nån HW-rea, fast de verkar inte komma så ofta..

Jag köpte Horseware Rhino för några år sedan, det är 200 g och blank insida, supertäcke! Men det kostar mer än 600 kr, fast jag betalade nog runt 6-800 eftersom det var vip-rea då.

misan skrev:
säljer de horseware på granngården?? har aldrig sett nåt här i stan. jag får väl köpa när jag är i luleå nästa gång kanske..
fast 600 var ju absoluta maxgränsen och jag hittar mer än gärna nåt billigare. :smirk:
fler tips??
O ja, här uppe har Luleå, Piteå och Boden Rambos täcken i alla de utförande. Dock blev jag mer än glad när jag hittade ett med mindre fyllning (har inte sett det förut)eftersom det är exakt vad jag behövde till ett mycket bra pris. Täcket satt som gjutet på Lukas, man bara myser åt passformen till skillnad från många andra täcken.

Horseware Insulator 150g 596kr på hastshopen.se. Finns även i 300g. Dom heter visst Horseware Amigo nu.
/Cats

Cats skrev:
Horseware Insulator 150g 596kr på hastshopen.se. Finns även i 300g. Dom heter visst Horseware Amigo nu.
/Cats

ja, och det är Fortfarande de jag har pratat om... som Inte har blank insida.

Ska pållen bara ha täcket på sig inne? Vilken storlek?

Jag tror att det bara är fodringen som är i nån form av bomull, själva insidan är väl nylon ? Just nu kan jag bara inte minnas vad det är i mina men jag ska kolla när jag kommer hem.

misan skrev:
Japp innetäcke, strl 145.
Synd att det var 145 för jag har ett 135 som ligger hemma och skrotar :D
Vet tyvärr inte var täcket är köpt då jag fått det..

De HAR blank insida. Fick mitt nya förra veckan MED blank insida köpte ett förra året MED blank insida men det gamla (5år) har bomullsinsida.

:) talar du sanning??! :)
tack så myket för den upplysningen! ska genast beställa tror jag.

Det är helt sant att amigotäcket har blank insida... Dock har båda mina släppt lite i fodret på insidan. Det ena håller supertätt i alla väder, det andra regnar igenom... Fråga mig inte varför...

vi pratar alltså om termotäcket. inte regntäcket.. för innetäckena är väl inte gjorda för att tåla regn.

EmelieR skrev:
Det är helt sant att amigotäcket har blank insida... Dock har båda mina släppt lite i fodret på insidan. Det ena håller supertätt i alla väder, det andra regnar igenom... Fråga mig inte varför...
Jag ljuger aldrig ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag jobbar skift, vilket inkluderar både kvällar och nätter. Då får min mor rycka in och ta hand om hästarna. Pga diverse orsaker så har... 2
Svar
26
· Visningar
2 386
Senast: Alexandra_W
·
P
Utrustning Jag skulle gärna vilja veta lite vad ni har för prylar till era hästar, vilka märken/producenter ni tycker är bra och dåliga osv osv. Så... 2
Svar
35
· Visningar
6 308
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack nummer 18