Terrängskydd...igen

norpan85

Trådstartare
Då jag bytt häst måste jag skaffa nya terräng skydd IGEN..
Har nu Picasso skydd, dom har vart bra men tycker dom e lite klumpiga. Har haft NEW förut å tycker dom vart bäst, men dom kostar ju en del..såg nu att H**ks börjat med Terrängskydd, Equigard, såg riktigt käcka ut ganska lika NEW. för en billig peng.
Men vad tror ni om dessa skydd?

Sv: Terrängskydd...igen

Intressant! Kanske vore värt för mig att prova som alltid lyckas ha sönder mina dyra N.E.W-skydd! :o
Bra pris också!

Ja visst! jag tycker dom ser väldigt intressanta ut. är ju med skena i å allt :)

jag har också kollat in de skydden :laugh: om jag köper nya terrängskydd i år så blir det nog dem :d

Fast jag hade ju aldrig köpt terrängskydd via postorder men du har ju möjlighet att åka till affären o kolla ordentligt på dem.

Men har du inte tänkt på att N.E.W går att köpa i England? Mycket billigare än här och funkar utmärkt med frakt o så. Jag köpte N.E.W bootsen så.

Nej jag skulle adrig köpa utan att kollat på dom, har ju typ en halv timma dit så!
Men det lät ju väldigt intressant, från deras hemsida då??
Vad har du för storlek på din? funderar på om det räcker med large men det borde det ju, har för mig jag hade det på jason....denna e iofs lite större men.

Vi har både NEW och Dalmar. Men har också köpt i (när vi var i Ty) och från Tyskland (via hemsida) skydd som liknar Dalmar. Frank Ostholt gör reklam för dem. Ska föröska hitta hemsidan eller vad de heter. Halva priset jmfrt med de andra 2 märkena. :laugh:

Sara tipsade om dom..

fast nu med så dyr euro så måste england ligga bra till

Senast ändrad:

Jag har Large i fram o Medium i bak för Large blev för långa för Grå.

Jag PM:ar dig om var du kan kolla.

Ah, de lät ju väldigt intressant! Säg gärna till om du hittar dom :)

Vi köpte dem här
Titta under Beinshutz /Tägliches - Premier Equine Air Cooled Eventing Boots

Kul att titta där. :idea: De har de andra skydden men det blir inte billigare där...

Ska leta vidare.

Dock är det dyrt i Tyskland nu med den svindyra €. Tidigare har vi handlat Back on Track, vissa ridbyxor etc därifrån till priser långt under här hemma. Ibland halva priset.

en eng sida med skydden här

Senast ändrad:

Annars är Dalmar-skydden VÄLDIGT bra! De med blå "luftkonditionering" på sidan...

nackdelen med skydden som har lufthål är att jag som hästskötare måste se till att inte knäppa över lufthålen :angel:
Inte alltid så lätt på en stressad/taggad häst :p

Vi har några Dalmar och rek dem.. :laugh:

Vi köpte dem här
Titta under Beinshutz /Tägliches - Premier Equine Air Cooled Eventing Boots

Dessa såg ju riktigt käcka ut! Vad tycker du om dom`? Har de varit lika bra som tex NEW`? Dalmar vet jag inte riktigt vad det är för några...
Men vilka skydd har varit bäst tycker ni som provat flera olika?? :)

Dessa såg ju riktigt käcka ut! Vad tycker du om dom`? Har de varit lika bra som tex NEW`? Dalmar vet jag inte riktigt vad det är för några...
Men vilka skydd har varit bäst tycker ni som provat flera olika?? :)

Vi kör med alla 3 märkena samtidigt faktiskt, på olika hästar. NEW har jag stött på att få "måndagskvalitet" och blev sur. Fick ligga på för att få garantin. Ingen större skillnad mer än i plånboken.

Vad säger ni andra?

Well, jag har bara användt NEWs skydd - alla har gått sönder... Utan andledning, skenan har gått av på mitten. Mycket underligt. Har skickat tillbaka dem till tillverkaren men ej fått svar ännu.
Men kan absoliut tänka mig att testa hööks!

Har inte haft problem med lufthålen( på dalmar) men kan tänka mig att det finns risk för det om skydden kanske är liiite för stora eller så... De flesta NEW skydden har väl ludd i? eller har de utan också? känns som om det blir väldigt tungt och blött efter vattenhinder... Vill ju inte att de stackars pållarna ska behöva anstränga sig mer än nödvändigt;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 427
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 758
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna... 2 3
Svar
57
· Visningar
13 311
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 128

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka