Testa kattlucka

Wille

Trådstartare
Jag har köpt en kattlucka som öppnar för microchip. Luckan är mycket mindre än den andra kattluckan jag har och vid inköpstillfället sa personalen i butiken att även större katter kunde ta sig igenom då de kunde göra sig smalare vid passagen. I instruktionsmanualen står det att man ska testa om katten går igenom luckan före installation. Men hur gör man? Jag har lockat med godis utan resultat.
 
Jag har köpt en kattlucka som öppnar för microchip. Luckan är mycket mindre än den andra kattluckan jag har och vid inköpstillfället sa personalen i butiken att även större katter kunde ta sig igenom då de kunde göra sig smalare vid passagen. I instruktionsmanualen står det att man ska testa om katten går igenom luckan före installation. Men hur gör man? Jag har lockat med godis utan resultat.
Luckan är alltså lös nu? Kan du inte bara vänligt ta den största katten och trä den igenom luckan? De är väl annars vana vid kattluckor? Jag brukar ta min katt i en IKEA-påse och hänga på hövågen när jag behöver väga honom. Han hade ju inte precis hoppat i själv, men om jag bara gör det så går det bra.
 
Luckan är alltså lös nu? Kan du inte bara vänligt ta den största katten och trä den igenom luckan? De är väl annars vana vid kattluckor? Jag brukar ta min katt i en IKEA-påse och hänga på hövågen när jag behöver väga honom. Han hade ju inte precis hoppat i själv, men om jag bara gör det så går det bra.
Ja, luckan är lös. Vet inte riktigt hur jag ska trä luckan över största katten. Ta tag i frambenen och dra?
 
Jag ställde upp min lucka så de fick gå igenom den innan.
Fäste upp den med en snöre, så den stod öppen. Sen körde jag mycket med godis för att få dom att fatta att man kunde trycka upp den.
 
Jag ställde upp min lucka så de fick gå igenom den innan.
Fäste upp den med en snöre, så den stod öppen. Sen körde jag mycket med godis för att få dom att fatta att man kunde trycka upp den.
Mina är vana vid kattlucka så de vet hur man öppnar den. Men det var inte det frågan gällde.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hur ska jag få Miss Li att gå ut genom kattluckan? Hon älskar att vara ute och springer in och ut, in och ut, in och ut. Nu har vi...
Svar
3
· Visningar
765
Senast: Bapelsin
·
Övr. Katt Vi måste på nåt sätt stoppa grannens katt från att komma in i vårt hus. Hon smiter in hela tiden och gömmer sig så vi inte hittar henne...
Svar
9
· Visningar
1 073
Senast: Flixon
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 035
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp