testa på distans ..

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare stallkompisen93
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 768
S

stallkompisen93

är det kul att rida distans skulle gärna vilja testa det verkar kul..
är det någon speciell ras som andvänds i distans eller kan man ha vilken som helst ?
hur långt är det längsta loppet du ridit & hur lång tid tog det ??
det skulle vara kul & se vad ni tycker !

har ju själ ALDRIG prövat på ..

Sv: testa på distans ..

stallkompisen93 skrev:
är det någon speciell ras som andvänds i distans eller kan man ha vilken som helst ?
Du får ha villken ras du vill på din häst. De flesta börjar med den häst man har och så när man känner att det här vill jag hålla på med så skaffar man sig en bättre lämpad häst. Om man inte har sån tur att man redan har en som passar.
Den vanligaste rasen är araben och därefter så kommer travaren. Men det fins exempel på både islänning, fjording och nordsvensk som gått ritter på 10-12mil.

stallkompisen93 skrev:
hur långt är det längsta loppet du ridit & hur lång tid tog det ??
Som längst har jag ridet 120km och snabbaste tiden jag haft var ca 9h 50min. Inte direkt någon vinnarfart.

Du kan gå in på min klubbs hemsida www.nerikesdistansryttare.org . Gå in på "länkar" som du hittar i vänsterspalten så kan du hitta den distansklubb som är närmast dig så kan de säkert hjälpa dig vidare.

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 981
Senast: Kilauea
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 241
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 212
Senast: Capybara
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka