Testostreon tillskott/Anabola

C

Comtesse

Vet inte vart denna tråd ska ligga så är fel så är det bara och flytta den!!!
Jag undrar om det är olagligt och ge sina hästar någon form av Testosteron tillskott / Anabola? Kan man polisanmäla det? Och vart gör man det isåfall?

Det är livstids karens på steroider för travhästar iallafall, vet ej om det är olagligt dock att tillföra hästen sådant.
Travhästar som tillförts anabola (testosteron räknas till anabola steroider) efter 1996-07-01 får inte tävla i Sverige överhuvudtaget.
Just i Italien är det ganska vanligt att unghingstarna får sterioder för att bli lite biffigare, tyvärr så har det ju också sina bieffekter.
(Dom blir 'dumma i huvudet' och aggressiva)

Men huruvida man får tillföra sterioder till 'vanliga' hästar i Sverige vet jag inte alls. :confused:
Jag kollade på jordbruksverkets hemsida, men blev inte mycket klokare för det...

//MDusty

Liknande trådar

Anläggning Nån som vet om elaggregat kan gå sönder om det är felkopplat? Mitt förra gick sönder förra våren och jag köpte nytt som nu också gått...
Svar
16
· Visningar
857
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej, jag undrar hur mycket ni rider era gamla hästar. Jag har ett kallblods sto som är 27 år. Pigg och mår bra men vet inte hur mycket...
Svar
12
· Visningar
1 022
Senast: Kilauea
·
Gnägg Startar nu en allmän tråd om chat gpt😅 Vet att det har varit många andra sådana här men alla har känts hyfsat specifika? Ingen bara... 2
Svar
36
· Visningar
1 651
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka