Jag dricker (nästan) alltid Jasmine Green tea (jasmine romance) från Ahmad. Men har även en oolong som heter heavenly oolong.Hittade ingen nyare tetråd än denna? Om det finns eller om man hellre ska starta en ny får nån påpeka det.
Det är höst och jag har börjat leta lite nya teer. Men nuförtiden gillar jag verkligen inte svart. Vill helst ha grönt. Älskar Brunkullans gröna men hittar inget annat som är lika bra. Vill helst kunna variera för att inte tröttna. De jag testat är lite billigare än Brunkullans (yogi, pukka t.ex.) så kanske bör testa nåt av, förhoppningsvis, högre kvalité? Men surt om det också bara blir stående.
Vad dricker ni nu?

Dricker jag svart te så är även de från Ahmad, undantaget lapsang där jag köpt Steenbergs (jag tror inte att Ahmad har lapsang). Svart te vill jag oftast ha osmaksatt, och allra helst Assam eller en fin darjeeling. Bland smaksatta har Ahmad några fina Earl Grey. Det märks när man lyxar till det och köper finare kvalitet. Men även till vardags tycker jag det är värt någon tia extra för bra kvalitet.
Rooibois dricker jag ibland på kvällen, dottern har köpt i Sydafrika