Text som hoppar :/

MadicDomino

Trådstartare
Okej lite speciel överskrift men jag har problemen att texten hoppar.

Exempel:
Om jag skall skriva "kalle hoppar bra" kan det bli "Kalhoppar bra le"

Så skriver man hoppar den ibland så hamnar texten där inte ska va :crazy:, hittar inte iställningen för detta. Har vista och det är en bärbar.

Tips sökes :angel:

Mvh
Emma
 
Sv: Text som hoppar :/

Det låter som du kommer åt Touchpaden(som man kan använda när man inte har någon mus inkopplad) med tröjärmen eller något liknande. Kan vara väldigt irriterande :)
 
Sv: Text som hoppar :/

Problemet är att jag inte rör den :(! Ibland funkar det utmärkt ibland inte ..

Där är inga virus på :D, så det kan inte vara det.

Mvh
Emma
 
Sv: Text som hoppar :/

Jag behöver inte ens peta på min touchpad för att markören ska hoppa och sätta sig mitt i ett ord o sabba hela meningen. Räcker med att tröjärmen ligger lite över den. Dessutom blir min dator knäpp när den börjar bli varm, när man använt den ett tag. Då krånglar tangenterna ordentligt o den tar inte knapptryckningarna. Får skriva om hela tiden. Tröttnade o köpte ett tangenbord med usb-kontakt som jag skriver på i stället. Då rör jag inte plattan, o detta funkar trots varm dator. Har oxå Vista..
 
Sv: Text som hoppar :/

Ja, sitter och irriterar mig på detta just nu, så GALET irriterande! :devil: Blir ju nästan arg! Men jag antar att precis som dom andra skriver så kommer man emot "muspekaren".

Man kanske borde skaffa löstagbart tangetbord. Fast som nån sa, det måste ju gå att inaktivera "musen"? :confused: Men jag kan bara hålla med, sjukt irriterande.
 
Sv: Text som hoppar :/

På min förra dator fanns det en särskild knapp för att stänga av touchpaden. Det tyckte jag var väldigt smidigt. Det är en av de få sakerna jag saknar på min Mac.
 
Sv: Text som hoppar :/

Jag saknar också den knappen på min Mac!

Men jag har ställt in den så att touchpaden stängs av automatiskt när en mus är inkopplad, och aktiveras så fort jag drar ut sladden. Praktiskt!
 
Sv: Text som hoppar :/

Jag tänkte just tanken: Skriver du på bärbar. Jag kan inte skriva på bärbar. Det blir som din text ;) Mitt gamla tangentbord är bäst *fniss*
 
Sv: Text som hoppar :/

Det är väl bara att avaktivera den?

På alla bärbara är det inte "bara" att avaktivera den. På förra laptopen hade jag en knapp för det, men inte på den nya. Det fanns inte heller någon inställning i datorn för detta. Men på tillverkarens hemsida hittade jag ett litet program som jag installerade, och då kunde jag avaktivera touchpaden genom att klicka på en liten ikon.
 
Sv: Text som hoppar :/

*knapplån*

Jag kan råka ut för att skriva på fel plats om jag, dels som ni redan tagit upp, kommer åt touchpaden när den är aktiverad, dels om jag råkar komma åt pg up, home och de tangenterna med lillfingret. Så in med lillfingrarna! :D

Nu vet jag iofs inte hur det ser ut på en Mac, men tänkte bara dela med mig av ett till tips.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 356
Senast: zarmino
·
IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
530
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 861
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 038

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp