Thailand med småbarn

Jag hade helst bokat allting själv, men det är inte riktigt så det funkar den här gången.

Nu kommer jag låta ifrågasättande på ett sätt jag inte menar. Men varför? Varför kan ni inte boka egen transfer?
Jag hade sagt till vederbörande att antingen ordnas säker transport eller så blir det inget alls. 4 timmar är rätt länge på vägarna.

Och jag menar verkligen inte att trycka ner eller så men jag förstår inte helt enkelt. Och jag har såklart inte insyn i allt.
Men för mig hade det inte varit ett alternativ.
 
Resan närmar sig och jag måste påminna svärfar igen om säkerheten under taxiresan. Förra gången jag tog upp det verkade han tycka att dottern kunde sitta i knät på mig... :banghead:

Vi ska hämta ut drickvacccin imorn och dottern är vaccinerad mot hepA. Den biten är under kontroll.

Nåt mer vi inte ska missa?
Hon får inte plats i ett babyskydd? Även om det blir lite trångt? Då kan du ju ta med ett och checka in bara.
 
Så...

Snart har vi varit här en vecka och det största problemet är rökningen - jag mår så fruktansvärt dåligt av att de andra hotellgästerna röker på/vid sina rum och det letar sig in hos oss. De andra verkar opåverkade, men jag mår verkligen pyton och skit.

Dottern är mycket duktig med vad vi än hittar på.

Resan till hotellet var ingen mysig historia, men vi kom fram i a f. De hade fixat en stol till dottern...men hon var alldeles för lång för den och dessutom var den felvänd och saknade en rem...så dottern fick sitta bredvid mig istället...i 6 timmar... (Vi stannade många gånger på vägen.)

Vi har hittat mat som funkar och sojamjölk till dottern, så nu ska vi bara hitta nåt som funkar som matsäck på resan tillbaka till Bangkok och på flyget hem.
 
Så...

Snart har vi varit här en vecka och det största problemet är rökningen - jag mår så fruktansvärt dåligt av att de andra hotellgästerna röker på/vid sina rum och det letar sig in hos oss. De andra verkar opåverkade, men jag mår verkligen pyton och skit.

Dottern är mycket duktig med vad vi än hittar på.

Resan till hotellet var ingen mysig historia, men vi kom fram i a f. De hade fixat en stol till dottern...men hon var alldeles för lång för den och dessutom var den felvänd och saknade en rem...så dottern fick sitta bredvid mig istället...i 6 timmar... (Vi stannade många gånger på vägen.)

Vi har hittat mat som funkar och sojamjölk till dottern, så nu ska vi bara hitta nåt som funkar som matsäck på resan tillbaka till Bangkok och på flyget hem.
Vad skönt att allt ändå gått bra. :)
 

Liknande trådar

Småbarn Dottern är fullkomligt vattentokig och i sommar har hon lärt sig att hjälpligt sprattla sig fram på djupt vatten utan flythjälpmedel och...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: WBanna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 104
Senast: alazzi
·
R
Kropp & Själ Jag behöver superbra tips för en resa i oktober. Hilfe please! Av olika skäl kan det hända att min redan planerade resa (Iran) måste...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 622
Senast: Raderad medlem 6459
·
Gravid - 1år Jag bor utanför en lite större stad och valde att gå på en MVC som jag egentligen inte tillhör (trivdes verkligen inte på den andra!)...
Svar
10
· Visningar
1 270
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp