Thåström

1629568704244.png
Någon som köpt något av Attlings smycket? Jag har sucktat länge men inte haft så mycket över i nöjeskontot.
 
Äntligen! Jag hoppas få tag på biljett till någon av spelningarna för det var några år sedan sist! Thåström har varit med mig i livet sedan tidiga tonår, ibland mer och ibland mindre.. En vän till mig flaggade för att nytt var på gång så sent som förra helgen så denna veckan har musiken gått varm här hemma ❤️
 
Hade tänkt hålla mig vaken till midnatt för att lyssna in nya singeln men somnade lik förbannat från det. Vaknade ändå till strax efter 2 och lyssnade då. Nu fjärde lyssningen. Plussidan är att det är alltid fantastiskt att höra Thåströms röst i något nytt, och dessutom så går den ihop med Titiyos på ett mycket njutbart sätt. Och ja, Thåström står aldrig still och allt det där. Men jag personligen föredrog den avsevärt maffigare ljudbilden från Centralmassivet, så är tyvärr ännu inte helt såld. Och jag saknar Ossler och Rockis. :(

What say you, fans and not yet-fans?

 
Jag älskar den. Pimme is back, älska titiyo också 😍 Har spelat den hela dagen, analyserat varenda ton med en annan thåström-veteran. Skulle vilja lyfta låten med lite symfoni-bakgrund möjligtvis, men stråkarna funkar också!
 
Hade tänkt hålla mig vaken till midnatt för att lyssna in nya singeln men somnade lik förbannat från det. Vaknade ändå till strax efter 2 och lyssnade då. Nu fjärde lyssningen. Plussidan är att det är alltid fantastiskt att höra Thåströms röst i något nytt, och dessutom så går den ihop med Titiyos på ett mycket njutbart sätt. Och ja, Thåström står aldrig still och allt det där. Men jag personligen föredrog den avsevärt maffigare ljudbilden från Centralmassivet, så är tyvärr ännu inte helt såld. Och jag saknar Ossler och Rockis. :(

What say you, fans and not yet-fans?


Alltså Titiyo är ju Titiyo, men tillsammans med Thåström tycker jag inte om henne. Jag lär förmodligen ändra mig efter lite fler lyssningar, men är benägen att hålla med dig. Vill höra denna utan henne.
 
Alltså Titiyo är ju Titiyo, men tillsammans med Thåström tycker jag inte om henne. Jag lär förmodligen ändra mig efter lite fler lyssningar, men är benägen att hålla med dig. Vill höra denna utan henne.

Nu gillar ju jag titiyo sen tidigare då (spelade henne oavbrutet för ett av mina barn i magen för 25år sedan..), men tänker så här - att jag nog hade blivit besviken om man hade valt att sjunga med någon annan röst som vi hör som skval hela dagarna på radio, de kvinnliga som 'är i ropet' titt som tätt, maggio, molly, zara -ishstuket, då hade det känts som publikfrieri. Att välja Titiyo känns mer som utvalt samarbete efter hennes röst som passar för låten?. Men tja, det är ju en smaksak, som alltid.
 
Hade tänkt hålla mig vaken till midnatt för att lyssna in nya singeln men somnade lik förbannat från det. Vaknade ändå till strax efter 2 och lyssnade då. Nu fjärde lyssningen. Plussidan är att det är alltid fantastiskt att höra Thåströms röst i något nytt, och dessutom så går den ihop med Titiyos på ett mycket njutbart sätt. Och ja, Thåström står aldrig still och allt det där. Men jag personligen föredrog den avsevärt maffigare ljudbilden från Centralmassivet, så är tyvärr ännu inte helt såld. Och jag saknar Ossler och Rockis. :(

What say you, fans and not yet-fans?

Jag skall inte vara med i den här tråden jag lovar att backa efter detta inlägg, jag gillar Titiyo i övrigt, nja.
 
Nu gillar ju jag titiyo sen tidigare då (spelade henne oavbrutet för ett av mina barn i magen för 25år sedan..), men tänker så här - att jag nog hade blivit besviken om man hade valt att sjunga med någon annan röst som vi hör som skval hela dagarna på radio, de kvinnliga som 'är i ropet' titt som tätt, maggio, molly, zara -ishstuket, då hade det känts som publikfrieri. Att välja Titiyo känns mer som utvalt samarbete efter hennes röst som passar för låten?. Men tja, det är ju en smaksak, som alltid.

Har svårt att se att någon av de du nämner skulle vara bättre än Titiyo, men jag hade hellre sett något med Miriam Bryant eller Loreen typ, om jag nu måste välja. Men de hör väl kanske till publikfrieri-kategorin? Annars tror ju jag att de som tycker om Thåström älskar honom i alla former, men de som inte ser hans storhet inte skulle bli mer eller mindre lockad av någon annan inom populärmusiken. Däremot så hade det väl blivit en del höjda ögonbryn om Zara Larsson vs. Thåström släpper en låt/skiva tillsammans.
 
Har svårt att se att någon av de du nämner skulle vara bättre än Titiyo, men jag hade hellre sett något med Miriam Bryant eller Loreen typ, om jag nu måste välja. Men de hör väl kanske till publikfrieri-kategorin? Annars tror ju jag att de som tycker om Thåström älskar honom i alla former, men de som inte ser hans storhet inte skulle bli mer eller mindre lockad av någon annan inom populärmusiken. Däremot så hade det väl blivit en del höjda ögonbryn om Zara Larsson vs. Thåström släpper en låt/skiva tillsammans.
Jag dissar nog, eller nej - jag tvärdissar nog både Bryant och Loreen också! 😲 Att Tityo var ett bra val om han nu ska sjunga med någon alls överhuvudtaget, tycker jag nog är för att hennes röst harmoniserar bra mot hans rasp, och att hon inte hör till vardags-skvalet.
 
Jag dissar nog, eller nej - jag tvärdissar nog både Bryant och Loreen också! 😲 Att Tityo var ett bra val om han nu ska sjunga med någon alls överhuvudtaget, tycker jag nog är för att hennes röst harmoniserar bra mot hans rasp, och att hon inte hör till vardags-skvalet.

Tänker mig att de två rätt bra skulle kunna matcha honom, fast egentligen känns det lika illa som med Titiyo så det är väl pest eller kolera mest!
 
Alltså Titiyo är ju Titiyo, men tillsammans med Thåström tycker jag inte om henne. Jag lär förmodligen ändra mig efter lite fler lyssningar, men är benägen att hålla med dig. Vill höra denna utan henne.

Så eftersom det nu är ett samarbete med Titiyo så dissar du låten?

Tänk att lägga ihop 1+1 och få det till 3. Jag skrev att jag först inte tyckte om Titiyo tillsammans med Thåström och ville höra låten utan henne (för att få höra vad skillnaden hade varit). Jag skrev också att jag kunde tänka mig att höra honom med Bryant eller Loreen (för att de två är skickliga artister med lite säregen röst, men kanske inte just i låten som diskuteras). Jag skrev sedan att det förmodligen är pest eller kolera oavsett vilken som hade stått bredvid honom, efter att du skrivit att du tvärdissade både Bryant och Loreen. Det var ingen diss mot varken låten eller Titiyo som artist. Det var mer en personlig åsikt om att Thåström gör sig bäst själv. Låten är bra och Titiyo är grym, men det var kanske inte min första tanke i den här låten även om kombinationen sätter sig allt mer allt eftersom.
 
Efter att ha tagit del av hela den nya plattan, så konstaterar jag lättat att min personliga oro för förändringarna i bandet och ljudbilden har gått över och raderats ut alldeles. (Även om jag alltid kommer att gilla den tidigare konstellationen skarpt också.) :heart

 
Hurra! I kväll är det spelningsdags igen och nu i Helsingborg! Jag är redan helt uppe i varv.

:bump::bump::bump:
Jag har biljett till Orionteatern i Stockholm. Ser fram mot det. Vi såg honom i Köpenhamn för att se honom i en mindre lokal, men tågresan dit hade gett mig så ont i ryggen att jag hade svårt att ta till mig allt.
Kuriosa, jag var på spelningen med Imperiet på Orionteatern i februari-85 som filmades, och då och då dyker mitt 17-åriga jag upp bland publikbilderna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • GVFÖ 2024
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp