Ser inte heller kopplingen.
Tycker det är skitstörande :angel: Är nog jag som börjar bli gammal och dammig.
 
Är det bara jag som känner en olustighet och tycker att den påminner om hitlerhälsning?

Eh ? :confused:
The dab är poppis hos barn - anledningen har flera redan delgett ?

Det är inget vuxna öht känner till allmänt/ brukar/praktiserar :D

hela "Daben" blev uppmärksammad pga att Peder lovade sina barn att snabbt göra den om han blev placerad ?

Hur man öht drar association till Heil H fattar jag inte utifrån detta - eller ens utan sammanhanget :eek:
 
Får mig bara att tänka på följande.

0157a5332ac225f768db6e1ba02c367f.jpg


stock-vector-count-dracula-strikes-a-pose-in-his-blood-red-cape-83437852.jpg


:rofl::rofl::rofl:
 
Några Hitler- eller naziwibes får jag inte. Däremot får jag drogkopplingar. The dab eller dabbing är för mig när man röker den där vaxmarijuanan. Och som vanligt när det kommer till gansta rap tror jag knappast att de bara kom upp med ett dans move och kallade det för the dab utan anledning.

Sen är det en annan femma att alla kids runt om i världen just nu gör the dab, men så är det ju med massor med saker. För 30 år sen gick alla omkring med de där små platsnapparna högt och lågt, vilket är symbolen för pro life och anti-abort, men det hade ju inga ungar någon aning om då.
 
Några Hitler- eller naziwibes får jag inte. Däremot får jag drogkopplingar. The dab eller dabbing är för mig när man röker den där vaxmarijuanan. Och som vanligt när det kommer till gansta rap tror jag knappast att de bara kom upp med ett dans move och kallade det för the dab utan anledning.

Sen är det en annan femma att alla kids runt om i världen just nu gör the dab, men så är det ju med massor med saker. För 30 år sen gick alla omkring med de där små platsnapparna högt och lågt, vilket är symbolen för pro life och anti-abort, men det hade ju inga ungar någon aning om då.

En väns dotter höll på med det där förra veckan så när jag kom hem skulle jag söka på youtube för att visa sambon detta ungdomliga påfund. Skrev "dabs" och kom genast till ett gäng med instruktionsvideos för att röka på.
Skrev jag "the dab" kom instruktioner för dansrörelsen. :p

Så det kommer säkert därifrån på något vis som du säger.
 
@Petronilla Jag kan sälla mig till dig och säga att även jag gjorde den kopplingen första gången jag såg rörelsen. Just att det var en rörelse med raka armar och högt gjorde att det kändes som att det mkt väl kunde vara en "modern variant" så att säga. Jag såg den dessutom utföras i ett sådant sammanhang att jag blev väldigt tveksam till betydelsen och var tvungen att googla det. Personen som gjorde den utförde rörelsen ngt mer framåt än vad tex Peder gjorde på OS.
 
Men alltså, jag vet inte vad du är ute efter?? Jag har skrivit cannabis flera gånger. Vad är det du vill, för jag förstår inte vad det är du är ute efter?
Jag fattar inte heller vad du pratar om för vax. Hash är cannabis. Menar du typ som hasholja?
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle gärna vilja göra en paj att ha på buffébordet i påsk, t.ex. med fyllning av spenat och kanske fetaost. "Problemet" är att de...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: 95johsv
·
Trädgård & Växter I vår trädgård är det en äpplesort som utmärker sig. Utseendemässigt ser det ut som ett åkerö, men skalet är i en mer rosaaktig nyans...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 291
Senast: VLMF
·
Kläder & Bli fin Försöker öppna en sk barnsäker flaska Clinique take the day off men jag får inte upp korken. Min sambo har lyckats men jag kan bara...
Svar
6
· Visningar
751
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HJÄLP ! Halsband + ute katt
  • Valp 2024
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp