The Prophet/ King Prophet!

T

Tuki

Hej!
Jag har en varmblodsvallack efter King Prophet (som i sin tur är efter The Prophet).

Finns det någon här på Bukefalos som vet något om dessa två hingstar?
 
Ja, jag har varit på denna sida tidigare. tack ändå!

Jag uttryckte mig kanske lite oklart tidigare. :crazy: det jag undrade var om någon här på Bukesfalos har hästar som är efter dessa båda hingstarna alternativt käner till dessa hingstar (mer än bara siffror).
 
Jag skötte för länge sedan en avkomma till The Prophet och tyvärr kan jag inte komma ihåg hans namn. Det jag dock kommer ihåg är att han var fantastiskt vacker och hingst och mer än en gång försökte sätta på även tvåbenta varelser.. :love:
 
Jag hade en foderhäst för många år sedan som var e.The Prophet. han var ca 160 i mankhöjd, mörkbrun med strimbläs. Hoppade ganska bra, men var rätt så feg av sig. Snäll att hantera och rida.
 
hej...
för typ 8 år sen så skötte jag en travis vid namn Jan Prophert så jag antar att han e en släkting...
han var mörkt brun nästan svart...snopp på mulen tror jag han hade...underbart snäll va han...
tror jag har nån bild jag kan leta upp om du vill...

kram...
 
Hej!
Tack för era svar. :)

Jag pratade med en man på Åby som kände till The Prophet. Denna häst hade tydligen varit snäll men ganska rädd av sig. Enligt honom hade dessa två egenskaper gått vidare till många avkommor (även till min häst, som trots sin ålder - 17 - kan bli rädd för plastpåsar, små rådjur och kaniner, samtidigt är han jättesnäll).
 
Jag jobbade i ett stall i sommar där det stod ett sto e:King Prophet. Hon var skimmel!?
 
Jag har en s/v travbild på King Prophet och ett par bilder i färg på The Prophet som jag kan maila dej om du vill???
 
Ja, jättegärna!!!!
Vad snällt!!!!! :banana:
Tack!!!!! :)
Jag har letat efter bilder på dem jättelänge.

Jag skickar min e-mailadress till Dig.
 
The Prophet

Jag hade en häst efter The Prophet i många år. Han var inte rädd för någonting... Jag skulle gärna vilja se bilder på The Prophet!
 
King Prophet stog i träning hos Karl O Johansson, Färjestad på 70-80 talet måste det ha varit :confused:...oj, vad åren går...en kompis till mig skötte honom...men jag kommer inte ihåg vad hon heter i efternamn längre...Anita heter hon iallafall...Kingen var en ståtlig svart kille med stjärn om jag inte kommer ihåg helt fel, det var en duktig snabbloppshäst och han ägdes av någon äldre kvinna om jag inte minns helt galet(det är ju lääängesen det här)
Hör efter med Karl O(Kalle på Trappa) om han möjligen har kontakt med Anita nuförtiden :)
 
Om det var en skimmel så var säkert mödernet stammat från hingsten Torg. En Orlowtravare som verkade i Sverige på sjuttiotalet eller så.
 
Sv: The Prophet/ King Prophet!

Hej på dig. Jag heter Anita och har mycket information om King Prophet.Jag skötte kingen. Finns repotage om honom och mig mm. :bump: Hör av dig ,MVH. anita.edling@spray.se
 
Sv: The Prophet/ King Prophet!

Hej på dig. Jag heter Anita och har mycket information om King Prophet.Jag skötte kingen. Finns repotage om honom och mig mm. :bump: Hör av dig ,MVH. anita.edling@spray.se
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
171
Senast: 95johsv
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 604
Senast: Inte_Ung
·
Hundavel & Ras Hej! Vi har bestämt oss att börja fundera på att skaffa hund. Min fundering här är gällande ras. När vi själva läst på mycket kommer vi...
Svar
16
· Visningar
1 827
Senast: Bison
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp