Thermo Master, combo?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare vovicockokanon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 921
V

vovicockokanon

Min kära väns häst är extremt frusen och hon funderar nu på att köpa ett bra/varmt täcke med hals från h**ks då hon har konto där. Kollade lite åt henne och fann detta täcke, thermo master combo. Är det nån här som kan rekomendera det?

Sv: Thermo Master, combo?

Jag skulle inte rekommendera något Thermomaste. Köpte ett täcke för totalt 1700 (med hals) förra året, och vi är absolut INTE nöjda. Görkass passform, och det går sönder jättelätt. Tunnt, äckligt material..
Kan säga dej att du får ett MYCKET bättre täcke för samma pris :).

Har ingen erfarenhet alls av ThermoMaster-täckena; hört mkt bra och mkt dåligt.
Skulle själv hellre köpa ett från Horseware, ex. detta
Horseware Insulator Stable. Ngn 100-lapp billigare, och med mer fyllning.

Sen finna ju innetäckenas "Rollce Royce" (tycker jag ;)) :
Jumbo Stable Wug
550 grams foder, men det kostar därefter (1758,-)

Jag vet inte hur just den modellen är, men jag köpte ett Termo Master i vintras som jag är riktigt nöjd med. Den har lite väl stor "urringning" fram, men skaver inte eller så. Vet som sagt inte hur just combon sitter osv.
Tycker att det är synd att de har bomullsfoder på insidan av det täcket (mitt har glansigt material).

Farouk skrev:
Sen finna ju innetäckenas "Rollce Royce" (tycker jag ;)) :
Jumbo Stable Wug
550 grams foder, men det kostar därefter (1758,-)

Inget av Horsewares täcken har bogveck, visst är det så? Jag är nyfiken på om de verkligen sitter bra och att hästarna kan röra sig ok, även om täckena inte har bogveck?

Mvh Huntress :)

Jag har Rhino Wug och Rhino Plus (halv hals respektive hel hals), och de sitter bra över bogen.

ja, men nu har hon bara möjlighet att köpa från h**ks, då hon måste ta det på kontot hon har där...
jag har haft ett av dom äldre thermomaster. det var svart med grönt kantband och det tyckte jag var superbra för det priset. varmt, tätt och slitstarkt, men de nyare verkar ju finnas i massa olika material.

nån mer?

Jag köpte ett sånt täcke till min häst förra vintern, han är också kanska frusen av sig. Tycker att det är ett helt suveränt bra täcke, sitter bra hela dagen fast min häst är en rullpelle, släpper inte igenom regn el snö fast han har haft det en hel dag. Vi har haft hästar i stallet med dom billigare varianterna (dom som ej andas) av detta märke och dom har varit värdelösa.

Jag har oxå köpt täcken från hööks, är nöjd med dom jag har haft...
Det enda lilla felet är att de brukar vara lite stora framtill då min tjej inte är så kraftig...

Ojoj, läste visst lite fort.
Fick för mig att deras nya INNETÄCKE heter ThermoMaster Combo också.

Hm.

Ska kolla efter med en gång :p

Ahh. Samma namn, fast dom hade klämt in "stalltäcke" också.
Så kan det gå :cool:

var det TM exclusive du köpte (kostar ju runt 1700)?
jag har ett sådant till min häst och är jättenöjd. sitter bra, har inte märkt att det går sönder lätt (har inte använt de så mkt än så länge, men han har bara en hagkompis och den hästen är definitivt ingen täckesbitare, och min häst busar inte så mkt så täckena går inte sönder direkt lätt vilket är skönt :). )
står emot regn gör det oxå, snö har jag inte testat än.
enda som är är att det är lite stort, är 125 vilket min har i vanliga fall (travare, maxad d-ponny) och han hade nog kunnat haft 115 bättre :S (b-ponny storlek ju typ)

men jag köpte mitt beg. för 1200 kr.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 398
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 168
Senast: MiniLi
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 633
Senast: ildiko
·
Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket... 2
Svar
31
· Visningar
2 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka