Thermo master rain/fleece

T

Tigerlilja

Igår fick jag äntligen chansen att testa det nya regntäcket.
Det regnade hela dagen och jag åkte inte ut till stallet förrens efter kl 18. Då hade pållan stått ute sedan kl 8.

Både häst och fleece foder var snustorra!! :banana:

Jag är jättenöjd med mitt köp :D
 
Vad bra!! Jag har ju också köpt ett sånt täcke, men inte använt det än.
Kan det inte börja tokregna någon gång?! :D
 
Låter ju lovande! Kändes det hållbart? Dvs kändes yttertyget starkt eller tunt och fint??? Hur var det i storleken?

Är på jakt efter ett regntäcke m fleece. Köpte ett Bucas smartex rain, men det var för stort :cry: så det är till salu nu. *smygannonserar*

mvh :bump:
 
jag har funderat på att köpa ett sådant till min pålle, hur är ytertyget verkar det starkt eller och hur sitter det i halsen/bogen? är det stort i storleken?
 
Ja, hvordan sitter det i halsen? Det ser litt trangt ut i Hööks-katalogen; sikkert slik som alle dere med edlere hester ønsker dere ;) men for en kraftig hestetype er jeg redd det blir for lite i halsen...
 
Efter ännu en dag med regn och rusk är täcket fortarande torrt :)
Yttertyget känns helt ok men är nog åt det lite tunnare hållet.
Ang storlek, mitt sto är 165cm lång (bog till rumpa) och hon har strl 145. Hon är ganska tunn i typen (vbl) så jag har spänt in spännet fram på sista hålet.
Passformen är mkt bra (på henne iaf)
Rejäla bogveck och än har hon inte fått minsta lilla skav på bogen.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 031
Senast: Magiana
·
Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta...
2
Svar
21
· Visningar
2 478
Senast: MaritH
·
Hästhantering (Vill börja med att säga att den som vill kalla mig dum, naiv och okunnig förstås får göra det, men eftersom jag just nu 1. är lite nere...
2
Svar
26
· Visningar
5 245
Senast: annan1
·
A
Hästmänniskan Behöver bara skriva av mej någonstans. Det var totalt oväntat. Hon har gått på bete med sin bästis, dom har gått tillsammans nästa hela...
Svar
13
· Visningar
2 496
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp