Bukefalos 28 år!

Thermo Master Summer Rain

Smurfmodesty

Trådstartare
Är det någon här som har ett Thermo Master Summer Rain täcke? Har försökt hitta några kommentarer sedan tidigare här på forumet men hittade bara ett litet inlägg om täcket.

Är ute efter ett tunnare regntäcke till pållen eftersom hans nuvarande blir för varmt när solen ligger på.
Jag har ett Svea Outdoor Mellan som jag är kanon nöjd med annars, men det blir lite för varmt...

Är Thermo Master Summer Rain ett tunt täcke? Vad har ni för erfarenheter? Passar dom en speciell typ av hästar? (Bred/smal bog) hur är dom i storlekarna?

// K som ska shoppa så fort lönen kommer :banana:
 
En häst i stallet som är ett normalstort halvblod passar täcket jättebra på. Men täcket har varit fuktigt inuti och täcket har redan gått söner, en vecka var det helt.
 
Hmm låter inte alls bra. :(
iofs ska jag ha mitt dom dagar inte regnet verkligen öser ner, för då tar jag hellre Svea täcket, men betalar man 700 kr ska det ju hålla ändå tycker jag ett tag...

Nån mer med erfarenheter?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 354
Senast: Shixle
·
Övr. Hund Jag ska till Hööks om någon vecka och shoppa lite och tänkte köpa ett vintertäcke. När det är snö så brukar min hund frysa när man går...
Svar
3
· Visningar
1 357
Senast: Hagstadius
·
Utrustning Hej, då jag har haft problem med täcken som sitter bra på en av mina hästar (får mycket lätt skav) så blev jag överlycklig när jag...
Svar
3
· Visningar
1 606
S
Utrustning Ska köpa ett nytt regntäcke till min ponny nu, och jag vill veta lite vad ni tycker om dessa täckena... Jag behöver ett tåligt täcke...
Svar
11
· Visningar
1 309
Senast: Inka-90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp