Bukefalos 28 år!

Thermo master

nullo-modo

Trådstartare
Hej, då jag har haft problem med täcken som sitter bra på en av mina hästar (får mycket lätt skav) så blev jag överlycklig när jag provade Regntäcke Thermo Master Rain då han inte fick några skav alls men nu snart behöver jag varmare täcken och undrar nu om dom andra täckena av samma märke är uppsydda på samma mönster eller är det olika.

Tänker mest på Vintertäcke Thermo Master Outdoor och Vintertäcke Thermo Master Premium Polar.

Vill ju inte lägga ut hur mycket pengar som hälst bara för att testa om täcket passar eller inte.

Kram
 
Sv: Thermo master

Hej ! På min förra häst hade vi också mkt problem med skav på bogen. Men vi satte på henne ett bogskyd. Det hjälpte mkt. Men är det på hela kroppen han får skav eller vid något speciellt ställe?
MVH Ellie
 
Sv: Thermo master

Hej ! På min förra häst hade vi också mkt problem med skav på bogen. Men vi satte på henne ett bogskyd. Det hjälpte mkt. Men är det på hela kroppen han får skav eller vid något speciellt ställe?
MVH Ellie

Jo det är på bogen han får skav och det inte lite på vissa täcken men bogskydd är inget alternativ då skav tyder på att täcket inte sitter bra och jag vill inte att han skall gå omkring med ett täcke som inte passar han har ju det ändå på sig täcket största tiden av dyngnet under vintern.

Kram
 
Sv: Thermo master

Funderar på om man skulle ta och köpa ett till sånt täcke som passar han och sedan sprätta upp det och sedan ha det som man och sy varmare täcken själv :idea:.

Kram
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 894
Senast: Emine
·
Utrustning Hej! Är edt någon här som har tips på liite billigare hästtäcken!? Jag letar regntäcke, och tänkte lägga de lite dyrare pengarna på...
2
Svar
23
· Visningar
7 671
Utrustning De senaste åren har min häst gått på lösdrift. Första vintern som konvalescens och då täcktes hon bara med ett lättare (100g Thermo...
2
Svar
29
· Visningar
2 917
Senast: Gabriol
·
Utrustning Börjar tröttna på täcken då de aldrig sitter "som de ska" på hästen. Han är smal över hals och bog, 135cm i rygg med en hög manke. Äldre...
Svar
10
· Visningar
1 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp