Thermoridbyxor! (cactuspower?)

Sv: Thermoridbyxor! (cactuspower?)

www.mantorpstravshop.se har nu mycket bra pris på Roping Country (föregångaren till paddock?). 345 för jackan, 245 för byxorna. De skickar billigt om man förskottsbetalar också. :) Jag beställde ett set, men vet inte om det är exakt samma som det som i år heter Roping Paddock.

Ok..låter som att roping byxan är ngt att satsa på då ju! Bra, såg nämligen att den lokala ridsportbutiken säljer ut dem för 198:- nu..perfekt..jag som letat termoridbyxor länge nu o detta slår ju till o med börjes pris! Ibland har man tur..:) ska in o prova dem på måndag! Så efter det går det bra att fråga mig om mer utförliga uppgifter om dem åxå! Har dock ingen aning om ifall det kanske är ngn äldre modell eller varför de säljer dem så billigt? Stod att ordinarie pris var 598:- tror jag det var..

Liten snabbrapportering! Köpte mig ett par roping idag..fanns bara blåa men till priset av 198 kr så får det funka! Tycker de var väldigt breda i benen men lite korta. Gick upp en storlek för den sakens skull, köpte M ist för S som jag normalt har..Verkar bra annars tycker jag..mjuk o fin skoning o inte jätte tjocka. Har dock inte provridit i dem ännu.

Du får komma med en ny rapport när du provridit i dem:) Antar att det är modellen paddock du köpt? Är ju nyfiken på modellen som heter Turino och som fanns i strl 36,38 osv.

Och jag har ridit i mina Turino flera gånger nu! Både ute och skrittat (vilket brukar bli kallt) ute och travat (då brukar man bli varm) och hoppat (då brukar det bli knöligt) och de har fungerat super hela tiden! De är så pass långa så att det stramar ingenstans när man sitter i sadeln, men så pass följsamma att det inte blir bylsigt. De är nog varma för att hålla mig varm på en skrittur och inte för varma för att bli obehagliga när jag är ute och distanstränar.

Fungerar jättebra i stallet och alla är jätteavundsjuka... :D Jag har långkalsonger + ridbyxor under samt grova arbetskängor som går en bit upp på benet och de fungerar till och med att ha utan på dem.

Nöjd! Med andra ord... ;)

/Camilla

Det låter ju bra:) Det blir de byxorna,helt klart:bump: Kan ha mina börjes byxor som barbackabyxor:D

Det lär iofs dröja lite då jag ska få dem i julklapp..:) glömde kolla vad modellen heter..men de fanns i S,M,L osv..med hängslen, en ficka på ryggen, vit passpoal i sidorna samt knappar längs med dragkedjan..såg ut precis som på den bilden ngn länkade in.

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
15
· Visningar
717
Utrustning Min häst gillar att kli sin svans och det är ju skitfult 😝 På tjockare stalltäcken finns oftast svanslapp MEN på ofodrade/tunna...
Svar
9
· Visningar
617
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
609
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
764
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka