Thermotäcken till bra pris?

caballus

Trådstartare
Hästen ska klippas och jag måste ha ett varmt innetäcke omgående eftersom det är ett kallstall, men har egentligen noll kronor att lägga ut på detta just nu.

Behöver några tips på thermotäcken eller ev. utetäcken som hästen kan ha på sig i boxen till mycket bra priser.
Krav: Täcket ska ha lite tuggmotstånd...

Vad har ni för tips?
 
Jag har nyligt beställt ett thermotäcke från Bole Produkter. Kolla in det här
Vinrött o marinblått,(finns även svart o grått) med bogveck o svanslapp. Högt i halsen utan att vara trångt. Tjockt o härligt och starkt yttertyg. :) Kostar 462.-
Helnöjd är jag. :love:
 
hihi tänkte just rekomendera bole då vi har de i närheten å jag varit å känt på täckerna dom är super mysiga för inte tala om snygga ochså till ett super bra pris! :bump:
 
Event har ju bra täcken. Deras inne/thermotäcken är med bogveck och kommer ej ihåg om det var hög hals...
Kostar ca 400-500:-. Jättemysiga!

Håller bra kvalité också.

Vill man satsa mer finns Horse Guard, supertäcken, men då kostar dom ca 1000-1200:-

Vill man ha det billigt har väl Börjes ett för 200-300:-, men har varken sett eller känt på det i verklighet.

Lycka till!
 
Hööks har et svart med grå kanter til 600-700 kr (vet ikke hva det koster i sverige, men 749 i norge)
Det har halvhals og bogveck samt hutiglukkning i bogen.
Synes det er snyggt og det virker varmt og godt.

Om det holder mot bett vet jeg ikke, for jeg har ikke testet det slik men det virker ok.
 
deras termotäcken e inte tuggtåliga iaf,har själv dom och e jättenöjd,men jag tror inte de klarar en täckesätare
 
det kostar 649 i sverige.. det är asbra, min pålle har de! "sitter som en smäck"! :D men hon är ju ingen täckesdödare.. hållt hittills..
 
Ja, just det täcket fastnade jag också för, men vad är materialet gjort av? Tjockt eller tunt? (det kan man ju känna).
Hööks brukade ha tunna nylontyger på sina stalltäcken förut, och ett sådant har jag redan söndertuggat.
 

Liknande trådar

Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
562
Senast: Ray
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 420
Senast: Bulldoozer
·
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
907
Senast: Gulis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hage
  • Lättare foderstrupsförstoppning

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp