Tidpunkt för mottaget paket

Wysiwyg

Trådstartare
Om jag har 14 dagar på mig att returnera kläder jag köpt online, räknas de 14 dagarna från när jag hämtade ut paketet eller från när paketet var tillgängligt för mig att hämta ut?

Jag hämtade ut ett klädpaket för ungefär 10 dagar sedan men jag fick aviserings-smset för 15 dagar sedan. Kan jag skicka tillbaka kläder?
 
Rätt svar får du genom att ringa företaget och fråga.... Det kan ju variera en del mellan olika företags regelverk....
 
Rätt svar får du genom att ringa företaget och fråga.... Det kan ju variera en del mellan olika företags regelverk....

Precis när jag postat inlägget kom jag på att det nog är bäst att ringa och fråga.

Om någon googlar frågan och hamnar här; H&M räknar från när paketet är uthämtat. Så jag får skicka tillbaka :p
 
HM är nog ganska schyssta då för när jag konaktade, hmmm, Konsumentombudsmannen tror jag det var (ett tag sen) då jag inte fått en avi utan bara påminnelseavin och därför inte hann skicka tillbaka grejjerna inom 14 dagar så kom det fram att om man ska hårddra lagen så är det 14 dagar från det datum som paketet finns tillgängligt för kunden att hämta ut hos ombud som gäller. Det bästa är att dock att alltid läsa villkoren för köp som man oftast behöver godkänna vid beställning för där brukar det stå vad som gäller för just den butiken.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 083
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 108
Senast: Jeps
·
Övr. Katt https://www.tv4.se/artikel/7ezMx6f87yMwzgY0hc3CDk/katt-skickades-ivaeg-i-paket-hittades-100-mil-bort :jawdrop:
Svar
9
· Visningar
738
Samhälle Killen hämtade ut ett paket igår och får då reda på att de har ett paket till som legat 9 dagar och ska returneras. Han kan inte minnas...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
8 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp