Tigusspray för skabb?

gul_zebra

Trådstartare
Råttorna har fått skabb så jag har kontaktat veterinär. Han sa att behandling med ivomec skulle bli onödigt dyrt och att tigusspray skulle fungera bra. Är det någon som har provat? Resultat?
Vad är priset för det ungefär, och var får man tag på det?
Har för tillfället inte råd att ta de till vet om man inte kan dela upp betalningen och det gick förstås inte så jag får väl hoppas att tigusspray fungerar...
 
Tigus funkar jättebra!!!
Använde sådant på den upphittade sommarkatten, resultatet blev perfekt :)
När jag köpte mitt kostade det dryga hundringen på Apoteket.
 
Ok, tackar :) Var och kollade på apoteket men hittade inget :( Får kika på större apoteket när jag åker till borlänge på fredag/lördag :)
 
Tigusspray har inte fungerat något vidare när mina har haft skabb. Då är det nästan bara Ivomec som gäller och har man flera råttor brukar man kunna få rabatt. Annars kostar sprutan ca 100 kr styck och det är tre sprutor per råtta.

Det är inte lus dom har då? I så fall fungerar Dermocan och tigusspray i kombination jättebra.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: Vitsippan
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 971
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 956
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp