Tik som kissar inne!!

N

Nickan

Har en 2 årig tik som senaste tiden haft det tufft pga sjukdom i samband med valpning (en del av er kommer kanske ihåg)
Nu till saken...hon har börjat kissa inne igen :crazy:

Kan det vara av inre stress eller är hon sjuk? Läste om sockersjuka men kan det göra att dom inte kan hålla sig? :confused:

Jag sprnger ut med henne hela tiden och hon kissar glatt men sen är det endås en pöl på golvet när vi varit inne en stund :(
Hon har även fått för sig att allt som rör sig ute är farligt och skäller och skakar...det är det som får mig att tror att hon är stressad :crazy: för hon har aldrig vart sådan innan.

Förövrigt är hon hur pigg och glad som hellst, busar med allt och alla och äter som en häst! :)

Nån som haft samma eller liknande problem? :confused:
 
Är det i speciella situationer som det händer, eller lite när som helst?
 
Jag kan berätta för dig att när min tik fick diabetes så började det med att hon kissade inne - sjöar och drack ofantliga mängder. Hon kunde inte hålla sig mer än högst 2 timmar på dagtid. Du kan köpa urinstickor på apoteket och göra en test för att konstatera om det är just diabetes hon har. Jag hoppas verkligen inte, för det är en jättejobbig sjukdom, både för hund/hundägare. Men, det kan ju vara annat också, så misströsta inte.

Mvh Dextrosol
 
min katt började helt plötsligt kissa inne. hon verkade inte vara medveten om det heller, det bara kom när hon låg o sov. osv. Jag ringde vet. som sa att detb förmodligen var urinvägsinfektion. Så jag gav henne tranbärsjuice några gånger/ dag i 3-4 dagar. Sen dess har hon varit bra. Fast det är ju absolut inte alls säkert att det är något sånt din hund lider av, men ville bara säga, ifall att :)
 
Det händer lite närsom. :crazy: det är det som gör det så svårt...man vet aldrig när det händer.

Kan säga att hon kissade i sängen aldeles nyss, inge vidare kul :( Men hon skäms inte det minsta utan lajjar på precis som innan.

Får nog ta och ringa veterinären, kanske har nått med att hon var sjuk att göra.
 
Har gjort det nu.

Ska in. :crazy: Kunde ha med hennes livmodersoperation att göra :crazy:

Håll tummarna för Trazzelsudden nu :(
 
Tack tack gumman! :crazy:

Vi va in och tog prover...förmodligen diabetes *suck*
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 117
Katthälsa Jag behöver hjälp med vår Loke nu. I somras hade vi katterna ut lite på altanen. Visade sig då att det går en hankatt i området som...
Svar
4
· Visningar
1 609
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
3 819
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Min lilla tik, 2 årig kastrerad blandras, har betett sig så konstigt sen två dagar tillbaka. Vad som kan ha triggat beteendet vet jag...
Svar
8
· Visningar
2 022
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp