Till en kompis

Sv: Till en kompis

basenjin har en hög jaktlust eller?

Vet inte hur det är generellt med jaktlusten, men av de exemplar jag träffat har jaktlusten varit moderat till liten.
Bland annat bor det två i mitt område och enligt ägaren går det utmärkt att ha de lösa i skog och mark utan att de drar iväg och inte går att få stopp på.

Alla hundar har ju jaktlust, vissa mer andra mindre.

Nåja, vad har din vän sagt om alla förslag? Något som faller i smaken?

Lär ju dock kräva minst lika mkt som Kelpien även om den inte vill just valla.

OT klargörande:
Finns väl inga Australian kelpies som behöver valla, de är avlade på bruksresultat, till skillnad från Australian Stock Dog, fd Working Kelpie.

Jag tror inte Jenka menade att kelpien vallar utan att även om bc:n inte vill valla så kräver den, aktiveringsmässigt, minst lika mycket som en kelpie.

TS: Berger Picard? För mycket päls? Kanske för självständig? Vet inte hur krävande de är visserligen, men kanske värd att kolla upp. http://www.freewebs.com/berger_picard/

Senast ändrad:

De ska kolla närmare på RR och Schnauzern iaf, jag känner att jag gjort vad jag kan. Tack för svar!

googlade lite :eek:

en uppfödare, i sverige, ska ha valpar om några veckor :eek::eek: tur att jag lever i en opassande situation och att de säkert är bokade

De ska kolla närmare på RR och Schnauzern iaf, jag känner att jag gjort vad jag kan. Tack för svar!

RR lär ju inte passa alls. Den har som Line sa både hög jaktlust och är absolut inte social med allt och alla, snarare tvärtom. Dessutom har den ju hängande öron.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 177
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 671
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 599
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
5 000

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka