Tillåtna pannband!

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Winx
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 2 007
W

Winx

hej! skulle in och titta på TR, men det verkade inte funka. Så nu vänder jag mig till er i stället.
frågan är vilka slags pannband man får ha? hörde av en kompis att de måste vara i läder?
har nämligen ett nytt pannband av pärlor, bara pärlor och tråd.
tacksam för svar, tävling nästa helg ;)

Sv: Tillåtna pannband!

Du måste ha läder bakom för att det ska vara godkänt. Bara pärlor funkar alltså inte tyvärr.

I hoppning får du ha vilket pannband du vill, det är i dressyr som det måste vara läder (och synas) bakom blinget/länken för att vara godkänt. :) Rätta mig gärna någon om jag har fel, men så har jag lärt mig.

tråkigt :(
det är alltså så i hoppning också? inte bara dressyr?

ok, du är säker på det? tack för svaret :D

Jag vågar inte säga att jag är säker eftersom jag inte kollat i TR oså får jag skäll av ngn :p

Men det finns ingen regel som i dressyr att det måste vara läder som syns, du får ha hur blingat du vill och i vilken färg som helst.

haha tack ändå, ska försöka kolla i TR nån dag i veckan :)

ok, då har jag på det "pärlade" pannbandet å tar med ett annat ;)

Enligt TR hoppning så finns det bara en specificering: "Nosgrimman ska vara platt och av läder" dessutom tror jag bara att det gäller ponny?!

I övrigt är det fritt att välja utrustning alltså är ditt pannband tillåtet!

Är också lite fundersam angående det där med nosgrimman, med tanke på Dyons med repnosgrimma som jag är sugen på. Vet att hur många som helst har det, och jag är inte 100 på att det står att det bara gäller ponny :confused:

Ja, har hört en del snack om det. Men använder inte några i världseliten repnosgrimma? eller är jag helt ute och cyklar?

nej, men menade bara att om de har det borde det väl vara godkännt? :)

världseliten tävlar väl oftast på internationella tävlingar och har andra regler än vad vi i sverige har..

säkrast är att läsa i TR

måste bara fråga, får man ha bling på pannbandet i dressyr? :) jag har hört att det endast får vara läder eller så.. ;)

ja om det är diskret och har läderbaksida

TR ligger ute på internet så det är bara att kolla i den om man undrar över något..

Dom pannband som är tillåtna är de med bara läder eller läder och pärlor på, det Måste vara läder bakom. Så bara pärlor går inte.

Man får inte bara ha en "kedja" utan det måste vara läder bakom :p

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 565
Senast: Rosett
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: Squie
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 461
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur