tillverka själv

Sv: tillverka själv

Har sytt en grimma ska sy ett matchande grimskaft nån dag.

2005_0910Stallet0337.jpg

Inte så snygga spännen.. men men. :crazy:

det var någon innan här som gav mej den.. den ska ligga i tråden längre upp tror jag .. men jag kan lägga in den igen, åt dej :D

*lånar knapp*
Var på Bauhaus idag och hittade ett myyyycket intressant mönstrat fleecetyg så här ska det för första gången sys fleecetäcken.
Gissa om de kommer bli icke-stöldbegärliga:devil:
Hästn kommer vägra lämna stallet för risken att hagkompisarna ska se den med det på. Kakis kommer vägra infinna sig i dess närhet, tränaren kommer sätta sig i bilen och köra hem och fodervärden kommer säga upp kontraktet. Kvar kommer det bli en lycklig hästägare med generad häst iförd cerisrosa ländtäcke med små oranga lejon på:rofl:
Stod länge och funderade på det leopardmönstrade men kom på att någon tok faktiskt kunde tycka att det var snyggt:eek: Så rosa med lejon it is! Blir det färdigt och jag överhuvud taget lyckas få det på pållan utan att hon dör av skam lovar jag att lägga ut en bild:D

Apo

omg hahahaha ! vilken fäärg ;)
medryttarhästen myran (nordsvensk )<-- bilden ! skulle springa för livet !:D

haha exakt samma som jag gjorde där:D
Gjorde en sadelgjord också till westernsadeln men spännena höll inte:crazy:

imrahil skrev:
hur mkt utrustning tillverkar ni själva?

splitsar grimskaft/arbetsrep/tyglar själv, kan knyta repgrimma men har inte användning för fler än den jag redan har, och har byggt om en nylongrimma till sidepull. skulle vilja lära mig mer om lädersömnad så jag kan fixa grimmor och träns själv :idea: . sytt i reflexer har jag gjort på en del saker, det borde gå att sy benreflexer o sådant själv för att få dem rätt. har aldrig sytt någon vojlock, har nån av er lyckats med det? blev det bra? täcken? har sytt en riddardräkt åt mig+ponny, den blev okej men inte fantastisk, fast det var en engångsgrej till en uppvisning så det gjorde inte så mycket.

har ni bra idéer?

Jag har sytt ett shabrak och gjort om en röd grimma till ett träns. Blev jättebra! :D

hästsko skrev:
sparf jag fattar noll:P

Inte jag heller :rofl: .. men jag shet i första knuten .. det där konstiga trasslet .. o sen följde jag istället bilderna där man lägger ut repet rakt o sen gör knutar efter det .. den gick lättare .. vet inte hur jag ska förklara .... Fattar du?? :D

Jag har gjort ett fleece täcke, fick fleece över och gjorde ett par transportskydd och ett svans skydd.

om man ska göra lindor är det bara o lkippa tyg i band va? man behöver väl inte sy o hålla på? förutom på kortsidan?

jag funderar på att göra ett ridtäcke till D-ponny i slöjden men disney brodyr på..:banana: :love: Skolan har nån brodyr maskin med masa disney figurer på.. tror ni det blir snyggt? Nån som har nåt bra förslag på hur man gör?? :idea: :confused: Eller mått?:confused:

hästsko skrev:
sparf jag fattar noll:P

är det repgrimma-instruktionen du inte fattar? pröva att skippa den komlplicerade fiadorknuten och gör öglan undertill med en vanlig överhandsknop istället till att börja med, och lär dig hur man formar till själva grimman. så kan du ta krångelknuten sen! blir lägre impfaktor:devil: och förmodligen hållbarhet men funkar det med nä'r man lär sig.

Har nyligen byggt en spånvagn, men annars gör jag repgrimmor och faktiskt har jag byggt om min westernstång så att den passar hästen bättre (bytt ut mellandelen).

/Camilla

Kan spinna vidare lite här.. =)

Är det någon som har en ide, ska börja sy ett schabrak snart....
Tyg sort? + vad man ska ha för "band" som kantband runt alltihop?
Och vad man ska använda för typ "foder" innuti?

Jag har sytt nosludd, reflexer till ben/hjälm/brösta, vojlockar och schabrak i massor. Har en halvfärdig tävlingskavaj också. ;)

Jose:

Jag har sytte ett schabrak och jag använde en vanlig gammal gardin som undertyg, nåt konstig tyg i 4 / 5 lager i mitten, så var ihåligt .. (?), fast det var ganska bra för då blev det ganska luftigt .. sen hade jag fleece som övertyg... den funkar bra faktiskt:D Jag tror faktiskt att man kan använda vilket tyg som helst, NÄSTAN.. :P

Liknande trådar

P
Utrustning Många hästägare har ju minst 20 olika sårrengöringsmedel, 10 olika typer av bandage och 15 olika salvor i sjuklådan samt 7 olika bett, 6... 2
Svar
32
· Visningar
3 142
Senast: Graendal
·
B
Träning Hej! Jag hoppas jag får lite mer svar på denna tråd än den förra.... :smirk: Jag letar efter bra "basutrustning" repgrimma+arbetsrep... 2
Svar
24
· Visningar
2 662
Senast: bengall
·
B
Träning Jag har under många år iaktagit olika sätt att hantera hästar på. Jag har haft turen att träffa många duktiga människor som lärt mig... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka