Tillverka smycken

Här syns skimrandet i de vita pärlorna bättre 😍
(har för sytt klart halsbandet ikväll och här är bara en bild på själva grundformen. Jag la till några stenar till 😁)

IMG_20221023_200526.jpg
 
*host* Kollade lite runt på auctionnet och fick syn på ett paket med stenar som fick mig genast att tänka på @Zinfernia .. :angel:
Inte riktigt glas (;)) men det minsta budet man skulle lägga var 300 kr och jag tänkte att du har väl lagt mera än så på alla dina små glasstenar :angel::angel:
Tänkte på vad du skulle kunna göra med dem .... :angel:
 
*host* Kollade lite runt på auctionnet och fick syn på ett paket med stenar som fick mig genast att tänka på @Zinfernia .. :angel:
Inte riktigt glas (;)) men det minsta budet man skulle lägga var 300 kr och jag tänkte att du har väl lagt mera än så på alla dina små glasstenar :angel::angel:
Tänkte på vad du skulle kunna göra med dem .... :angel:
Fast du får dem inte för 300, de är värderade till 2500 så acceptpris hamnar nog på ca 1500. ;)
 
*host* Kollade lite runt på auctionnet och fick syn på ett paket med stenar som fick mig genast att tänka på @Zinfernia .. :angel:
Inte riktigt glas (;)) men det minsta budet man skulle lägga var 300 kr och jag tänkte att du har väl lagt mera än så på alla dina små glasstenar :angel::angel:
Tänkte på vad du skulle kunna göra med dem .... :angel:
Nu var det länge sedan, men jag har tidigare roat mig med att följa liknande varor (även smycken med stenar) som ligger lågt i bud. Buden brukar trilla in sista timmen/minutrarna om det är attraktiva stenar. Men jag har vid ett par tillfällen lyckats köpa smycken ganska långt under värderingspriset, men då har det varit med t ex defekta stenar som inte är så eftertraktade (jag tycker inte att det syns med t ex orenheter i diamanter). Större partier med lösa halvädelstenar kan dock gå ganska billigt, helt enkelt för att det krävs mycket arbete (och guld) för att göra något med dem och värdet i själva stenarna är litet.
 
Du är så jädra talangfull. Dina smycken är verkligen helt fantastiska 🙂🤗
Tack snälla 😍

Om man vill göra något liknande detta.
Vilka youtubekonton, bloggar, pinterest mm ska man då kolla på för rätt inspiration och guidning?
Det armbandet är sytt efter ett mönster av Isabella Lam, hennes böcker är en bra start! Jättetydliga mönster som är enkla att följa 😃
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp