Bukefalos 28 år!

Tinder appen , statistik m.m.

Så du vill inte göra folk upprörda? Du är ju väldigt bra på det annars, och tycker tydligen det är kul också. Varför inte bara svara? Jag är också nyfiken på vari skillnaden ligger...
Jag vet redan hur diskussionen kommer att sluta och är inte sugen på att dra igång den helt enkelt :).
 
Nja, det händer att jag matchar med dom men 9/10 slutar att svara ganska fort.
Fullt möjligt att detta har med din kvinnosyn att göra även om du mot förmodan skulle lyckas avstå från att säga något uppenbart sexistiskt i konversationen.

En naturlig följd av att ha en "instrumentell" syn på kvinnor, dvs att främst tänka på dem utifrån vad de kan bidra med i ditt liv och inte till fullo uppfatta övriga dimensioner, är att sådant som unika drag och individualitet kan börja te sig som problem istället för något att glädjas över. Det illustreras bl a av att du tenderar efterfråga ett facit för ditt handlande som helst ska fungera på alla kvinnor som uppfyller dina grundkriterier, som om de utgör en homogen massa av utbytbara enheter.
Få människor vill känna sig som en utbytbar enhet, en siffra i statistiken (över matchningar i ditt fall), men just så kan man ganska enkelt få andra att känna även om man inte säger något direkt fel eller upprörande. Har man en instrumentell inställning till andra blir konversationer lätt platta, tråkiga, opersonliga, utan kemi, eftersom det unika hos människorna man möter inte tas tillvara på. Att det inte tas tillvara på kan t ex bero på att det bakom intresset av kvinnor som resurs finns endast ett minimalt intresse för dem som människor, det ointresset kan i sin tur bero på att de som pratar med varandra inte passar ihop, men det kan också bero på att objektifiering/instrumentell människosyn effektivt blockerar nästintill all meningsfull konversation.

Det finns förstås flera andra sannolika scenarion som beskriver hur sexism kan lägga krokben på betydligt subtilare sätt än genom uppenbart sexistiska uttalanden, det här är bara ett exempel på hur det kan gå till.
Även om jag skulle bortse från kvinnosynen finns det mycket i det du beskriver kring dina strategier och din inställning som skulle kunna förbättras, men dels verkar du ointresserad av andras råd, och dels bör du egentligen inte bli mer framgångsrik på området förrän du åtgärdat grundproblemet dvs din kvinnosyn.
 
Fullt möjligt att detta har med din kvinnosyn att göra även om du mot förmodan skulle lyckas avstå från att säga något uppenbart sexistiskt i konversationen.

En naturlig följd av att ha en "instrumentell" syn på kvinnor, dvs att främst tänka på dem utifrån vad de kan bidra med i ditt liv och inte till fullo uppfatta övriga dimensioner, är att sådant som unika drag och individualitet kan börja te sig som problem istället för något att glädjas över. Det illustreras bl a av att du tenderar efterfråga ett facit för ditt handlande som helst ska fungera på alla kvinnor som uppfyller dina grundkriterier, som om de utgör en homogen massa av utbytbara enheter.
Få människor vill känna sig som en utbytbar enhet, en siffra i statistiken (över matchningar i ditt fall), men just så kan man ganska enkelt få andra att känna även om man inte säger något direkt fel eller upprörande. Har man en instrumentell inställning till andra blir konversationer lätt platta, tråkiga, opersonliga, utan kemi, eftersom det unika hos människorna man möter inte tas tillvara på. Att det inte tas tillvara på kan t ex bero på att det bakom intresset av kvinnor som resurs finns endast ett minimalt intresse för dem som människor, det ointresset kan i sin tur bero på att de som pratar med varandra inte passar ihop, men det kan också bero på att objektifiering/instrumentell människosyn effektivt blockerar nästintill all meningsfull konversation.

Det finns förstås flera andra sannolika scenarion som beskriver hur sexism kan lägga krokben på betydligt subtilare sätt än genom uppenbart sexistiska uttalanden, det här är bara ett exempel på hur det kan gå till.
Även om jag skulle bortse från kvinnosynen finns det mycket i det du beskriver kring dina strategier och din inställning som skulle kunna förbättras, men dels verkar du ointresserad av andras råd, och dels bör du egentligen inte bli mer framgångsrik på området förrän du åtgärdat grundproblemet dvs din kvinnosyn.

Ursäkta mitt korthuggna svar. Uppskattar naturligtvis ditt långa och utförliga svar.
Tror det kan ligga mkt i det du säger. Men mkt beror också på motparten. När det har funnits ett intresse har vi fått till långa konversationer med varandra. Dock kan det helt abrupt ta slut och hon slutar skriva helt utan förvarning.
Jag har då försökt gå tillbaka och läsa igenom det jag skrivit flera ggr och försöka utröna om det är något hon skulle kunna hakat upp sig på och kan då inte finna något. Hon verkade ju intresserad men sen så helt plötsligt inte alls ?
Ibland undrar jag om kvinnor analyserar lite väl mkt i vad man skriver. Men det kan ju också vara tusen andra orsaker till att hon slutade skriva . Oavsett vad är det inte så mkt jag kan göra åt saken när jag verkligen försöker anstränga mig.
Är jag intresserad av någon så är jag oerhört intresserad av den personen. Skulle väl vara då att jag är för på kanske... Men någon siffra i statistiken är hon inte. Annars skulle jag inte lägga ner den tiden på henne.
 
Hehe, jag är inte falsk. Jag kan vara ganska dryg och retsam IRL om man lär känna mig... men det är bara på en oseriöst nivå :p. Däremot skulle jag aldrig ha timmes långa diskussioner om statistik och varför tjejer gillar långa män , osv. I don´t give a shit va tjejer föredrar . Jag vill bara gärna träffa nån. Haha, men det är lite kul när alla blir så uppretade . Så det gör det ju lite extra kul :p . Men jag kan tänka mig att många stör sig på mig :D.

Alltså, det här är ju en OTROLIGT otrevlig inställning, särskilt när det rätt ofta händer att du skriver i trådar som behandlar känsliga frågor. Ja, som till exempel vikt och träning och samliv.
Buke är ett fantastiskt forum som stöttar och hjälper människor och många startar väldigt utlämnande trådar här. Att då gå fram som en ångvält och medvetet skriva provocerande inlägg för att det är roligt när det är slött på jobbet, är inte okej.
Det är riktiga människor som sitter bakom tangentborden. Minst lika riktiga som de där människorna på Tinder som du orkar vara trevlig med.
 
Ursäkta mitt korthuggna svar. Uppskattar naturligtvis ditt långa och utförliga svar.
Tror det kan ligga mkt i det du säger. Men mkt beror också på motparten. När det har funnits ett intresse har vi fått till långa konversationer med varandra. Dock kan det helt abrupt ta slut och hon slutar skriva helt utan förvarning.
Jag har då försökt gå tillbaka och läsa igenom det jag skrivit flera ggr och försöka utröna om det är något hon skulle kunna hakat upp sig på och kan då inte finna något. Hon verkade ju intresserad men sen så helt plötsligt inte alls ?
Ibland undrar jag om kvinnor analyserar lite väl mkt i vad man skriver. Men det kan ju också vara tusen andra orsaker till att hon slutade skriva . Oavsett vad är det inte så mkt jag kan göra åt saken när jag verkligen försöker anstränga mig.
Är jag intresserad av någon så är jag oerhört intresserad av den personen. Skulle väl vara då att jag är för på kanske... Men någon siffra i statistiken är hon inte. Annars skulle jag inte lägga ner den tiden på henne.
Inte analys, känslan finns inte längre. Du motsäger dig själv när du säger "överanalys" samtidigt som du pratar om alla alternativ tjejerna ska ha. Har man massor av alternativ så har man inte tid för "överanalys" av alternativ.
 
Inte analys, känslan finns inte längre. Du motsäger dig själv när du säger "överanalys" samtidigt som du pratar om alla alternativ tjejerna ska ha. Har man massor av alternativ så har man inte tid för "överanalys" av alternativ.

Överanalys, kanske är fel ord. Snarare underanalys. Att man tolkar in någonting som inte finns. Märker att det är ett rätt vanligt beteende på buke också :p
 
Överanalys, kanske är fel ord. Snarare underanalys. Att man tolkar in någonting som inte finns. Märker att det är ett rätt vanligt beteende på buke också :p
Eller så går man bara på vad som känns bra utan massa tolkningar. Ska man sitta och analysera och tolka bara för att du ska känna dig rättvist behandlad eller ska man gå på det som känns bäst för en själv?
 
Eller så går man bara på vad som känns bra utan massa tolkningar. Ska man sitta och analysera och tolka bara för att du ska känna dig rättvist behandlad eller ska man gå på det som känns bäst för en själv?

Bäst för en själv.
Jag kan inte styra vad andra tänker och tycker. Eller vad menar du ? Det jag kan styra är den bild andra får av mig. Nu pratar jag inte specifikt om buke ;) .
 
Ja men varför är det för dig den mest troliga anledningen?
Jag tänker väl såhär.
OM man har flera att välja på och matchar med var och varann kille. Ja, är det något man kanske inte riktigt gillar då är det enkelt att sluta svara och sen gå vidare med en annan. Alternativt att man inte orkar hålla igång konversationen då man har hittat 4-5 andra som är ändå mer intressant.
 
Gjorde några tester på asperger faktiskt. Visar sig att jag har några drag men fick ingen diagnos.
"
Du fick 11 poäng av 18 möjliga!
Av 83 885 som tidigare gjort testet fick du högre poäng än 53450 (64%)

Ibland kan du vara lite kantig
Personer med autism tycker ofta att det är svårt att läsa av situationer och människor. De kan ha svårigheter med flexibilitet och spontanitet och många är inriktade på detaljer, faktakunskap och siffror. Att ha svårigheter med inre bilder, humor och föreställningsförmågan är också vanligt. Alla har vi våra kanter. Du verkar ha några av dragen, men inte i en sådan grad att det är sannolikt att du skulle få diagnosen.
"
Som varenda normalfungerande människa alltså. Asperger är i stort sett fullt normala drag men i en mängd och intensitet som orsakar problem i vardagen. Diagnos får man för övrigt aldrig av ett test på nätet.
//Aspergare
 
Jag tänker väl såhär.
OM man har flera att välja på och matchar med var och varann kille. Ja, är det något man kanske inte riktigt gillar då är det enkelt att sluta svara och sen gå vidare med en annan. Alternativt att man inte orkar hålla igång konversationen då man har hittat 4-5 andra som är ändå mer intressant.
Ja men det har ingenting med att över eller underanalysera att göra. Det är bara bekvämlighet och möjlighet att göra så.
 
Oj, det händer nästan aldrig mig?
Om jag skriver 2-3 ggr utan svar kan det hända dock :p . Men finns ju inget att förlora på det så...
Nej, men det är väl så du och många med dig sållar? Dvs. drar höger på de flesta, och avmatchar matchningar efter att ha varit inne på profilen? Det händer mig också lite då och då. ”Kul! En matchning!” Och så finns det inget nytt när man går in på matchningarna.
 
Som varenda normalfungerande människa alltså. Asperger är i stort sett fullt normala drag men i en mängd och intensitet som orsakar problem i vardagen. Diagnos får man för övrigt aldrig av ett test på nätet.
//Aspergare
Jo, det vet jag.
Kan mkt väl vara så att jag är en Aspergare också enligt någons bedömning. Men jag ser ingen anledning att få en diagnos.
 
Som varenda normalfungerande människa alltså. Asperger är i stort sett fullt normala drag men i en mängd och intensitet som orsakar problem i vardagen. Diagnos får man för övrigt aldrig av ett test på nätet.
//Aspergare

han kan ju ha misstolkat frågorna, svårt ibland att vara objektiv om sig själv. En psykiatriker kanske skulle uppfatta honom annorlunda han har ju trots allt problem i vardagen då han inte får vänner osv.
 
Ja men det har ingenting med att över eller underanalysera att göra. Det är bara bekvämlighet och möjlighet att göra så.
Det vet jag också...
Men däremot kanske jag överanalyserar för jag inte vill att hon ska gå vidare till nästa kille. Tycks inte hjälpa dock :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vilken ska man ha? Den jag har funkar ju inte varken till att ta emot mms eller skicka mms utan att krångla med någon inställning jag...
2
Svar
39
· Visningar
1 590
Senast: Wille
·
IT & mobiler När jag ska läsa min mejl och klickar på outlook där jag har mejlen så öppnas LinkedIn. Varje gång. Vad har gått snett och vad gör jag...
Svar
2
· Visningar
396
Senast: Wille
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
845
Senast: Mint
·
Fritid Jag behöver en app som är pålitlig och som följer i realtid. Man ska inte få info som var aktuell för tio minuter sedan utan var aktuell...
Svar
2
· Visningar
623
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp