Tinder appen , statistik m.m.

Ursäkta mitt korthuggna svar. Uppskattar naturligtvis ditt långa och utförliga svar.
Tror det kan ligga mkt i det du säger. Men mkt beror också på motparten. När det har funnits ett intresse har vi fått till långa konversationer med varandra. Dock kan det helt abrupt ta slut och hon slutar skriva helt utan förvarning.
Jag har då försökt gå tillbaka och läsa igenom det jag skrivit flera ggr och försöka utröna om det är något hon skulle kunna hakat upp sig på och kan då inte finna något. Hon verkade ju intresserad men sen så helt plötsligt inte alls ?
Ibland undrar jag om kvinnor analyserar lite väl mkt i vad man skriver. Men det kan ju också vara tusen andra orsaker till att hon slutade skriva . Oavsett vad är det inte så mkt jag kan göra åt saken när jag verkligen försöker anstränga mig.
Är jag intresserad av någon så är jag oerhört intresserad av den personen. Skulle väl vara då att jag är för på kanske... Men någon siffra i statistiken är hon inte. Annars skulle jag inte lägga ner den tiden på henne.
Apropå det sista du skriver var jag ytterst nära att göra ett tillägg om hur objektifierande också kan ta sig uttryck som en form av opersonlig desperation, men insåg att om jag skulle beskriva varje fälla som misogyna män riskerar gå i skulle inlägget bli mycket långt.

Det är också skillnad på intresse för någon som resurs och som person. Det ena kan vara mycket stort, samtidigt som det andra är litet. Jag hade under en period en man efter mig som var ytterst intresserad av mig som resurs, för vad han trodde jag kunde ge honom, några år senare bevittnade jag också hur han gjorde enorma (misslyckade) ansträngningar för att få en chans med någon annan, men han var i själva verket inte särskilt intresserad av någon av oss som individer. Även om han la mycket tid och tankemöda på att "få" oss och definitivt skulle protestera över den här kyliga beskrivningen av honom var hans intresse i grunden, och detta var tydligt ur mottagarens perspektiv vare sig han själv var medveten om det eller inte, opersonligt och egocentriskt.

Att snabbt bli ytterst intresserad av någon man inte träffat kan också det framstå som att denne är utbytbar, när man inte riktigt känner människan i fråga klamrar man sig fast vid en relativt ytlig bild. Desperation är i sig oattraktivt men det kan dessutom uppfattas som en opersonlig och objektifierande desperation, som att man är beredd att ta någon, vem som helst, som möter ens grundkriterier (som mycket väl kan vara höga eller specifika, på liknande sätt som människor med fetischer för vissa kroppstyper ofta har specifika krav samtidigt som de är opersonliga och objektifierande på så vis att de som möter dessa kriterier är utbytbara), utan att reflektera särskilt mycket över vem hen är.

Som du själv konstaterar kan det finnas tusen orsaker att någon slutar skriva, det är svårt för mig att spekulera i, men min poäng är att även om du inte skulle skriva något uppenbart sexistiskt finns det andra sätt att få korn på sexism.
 
Jo, men jag vill inte gå in i detalj vad jag menar.
Det blir för mkt fokus på utseende och det inte populärt att prata om buke. Det kan jag göra många upprörda.
Sen kommer det inte leda nån vart heller. De flesta vill ju lägga fokus på personliga upplevelser och inte alla faktorer, statistik bakom....
OK, så rent hypotetiskt :angel:

De du avmatchar skulle kunna vara "för feta" och de tjejerna som avmatchar dig, kan vara för att du egentligen är "för gammal"?
 
Det vet jag också...
Men däremot kanske jag överanalyserar för jag inte vill att hon ska gå vidare till nästa kille. Tycks inte hjälpa dock :D
Men du, vare sig det finns en annan eller inte, så blir du dissad. Det har ingenting med hur många man har att välja mellan. Bara desperata vill ha vad som helst, och de allra flesta är inte desperata. Därför, blir du dissad skulle du bli dissad även om du vara sista mannen på jorden 😎 Kvinnor överlever faktiskt utan män, även om det är trevligt att vara 2
 
Men du, vare sig det finns en annan eller inte, så blir du dissad. Det har ingenting med hur många man har att välja mellan. Bara desperata vill ha vad som helst, och de allra flesta är inte desperata. Därför, blir du dissad skulle du bli dissad även om du vara sista mannen på jorden 😎 Kvinnor överlever faktiskt utan män, även om det är trevligt att vara 2
Det där tror jag dock inte är helt sant. Jag tror definitivt man påverkas av sina uppleva möjligheter och alternativ även om det är så att säga undermedvetet.
 
Därför, blir du dissad skulle du bli dissad även om du vara sista mannen på jorden 😎 Kvinnor överlever faktiskt utan män, även om det är trevligt att vara 2
Både män o kvinnor har samkönade relationer när de sitter långvarigt på kåken, det betyder inte att de är homosexuella, det tillfredsställer deras behov av närhet o sex.
 
Apropå det sista du skriver var jag ytterst nära att göra ett tillägg om hur objektifierande också kan ta sig uttryck som en form av opersonlig desperation, men insåg att om jag skulle beskriva varje fälla som misogyna män riskerar gå i skulle inlägget bli mycket långt.

Det är också skillnad på intresse för någon som resurs och som person. Det ena kan vara mycket stort, samtidigt som det andra är litet. Jag hade under en period en man efter mig som var ytterst intresserad av mig som resurs, för vad han trodde jag kunde ge honom, några år senare bevittnade jag också hur han gjorde enorma (misslyckade) ansträngningar för att få en chans med någon annan, men han var i själva verket inte särskilt intresserad av någon av oss som individer. Även om han la mycket tid och tankemöda på att "få" oss och definitivt skulle protestera över den här kyliga beskrivningen av honom var hans intresse i grunden, och detta var tydligt ur mottagarens perspektiv vare sig han själv var medveten om det eller inte, opersonligt och egocentriskt.

Att snabbt bli ytterst intresserad av någon man inte träffat kan också det framstå som att denne är utbytbar, när man inte riktigt känner människan i fråga klamrar man sig fast vid en relativt ytlig bild. Desperation är i sig oattraktivt men det kan dessutom uppfattas som en opersonlig och objektifierande desperation, som att man är beredd att ta någon, vem som helst, som möter ens grundkriterier (som mycket väl kan vara höga eller specifika, på liknande sätt som människor med fetischer för vissa kroppstyper ofta har specifika krav samtidigt som de är opersonliga och objektifierande på så vis att de som möter dessa kriterier är utbytbara), utan att reflektera särskilt mycket över vem hen är.

Som du själv konstaterar kan det finnas tusen orsaker att någon slutar skriva, det är svårt för mig att spekulera i, men min poäng är att även om du inte skulle skriva något uppenbart sexistiskt finns det andra sätt att få korn på sexism.

Om du inte får ut något av att vara i en relation varför ska du vara i en relation ?
Anklagar du människor med fetischer för att vara känslolösa människor som inte är intresserad av människan ? Tycker du låter väldigt dömande.
 
How do you know ?

För att det är en bubbla som bara du lever i, you know, "det är tjejernas fel". Känns det igen?
Alla på Tinder har tillfällen då matcherna stagnerar, men inte 17 ändras sökkriterierna för det. Det är ju inte antal matchningar som är det viktiga, utan rätt matchningar. Ingen utom de desperata behåller halvdana matchningar. Det har inget med hur många killar som hon har eller inte har. Som alla har försökt att förklara för dig, år ut och år in.
Men, det verkade i en annan tråd att du har kommit till insikt, så kanske även nu här :)
 
För att det är en bubbla som bara du lever i, you know, "det är tjejernas fel". Känns det igen?
Alla på Tinder har tillfällen då matcherna stagnerar, men inte 17 ändras sökkriterierna för det. Det är ju inte antal matchningar som är det viktiga, utan rätt matchningar. Ingen utom de desperata behåller halvdana matchningar. Det har inget med hur många killar som hon har eller inte har. Som alla har försökt att förklara för dig, år ut och år in.
Men, det verkade i en annan tråd att du har kommit till insikt, så kanske även nu här :)

Det kanske inte ändras direkt men jag tror definitivt man hittar olika svepmönster mellan personer som ofta får matches på sina svep och personer som sällan får det.
 
Det kanske inte ändras direkt men jag tror definitivt man hittar olika svepmönster mellan personer som ofta får matches på sina svep och personer som sällan får det.
Jag skrev om när det dalar i matchningar hos en som brukar ha fler, då ändras inte parametrarna utan man chillar lite.
 
Jag skrev om när det dalar i matchningar hos en som brukar ha fler, då ändras inte parametrarna utan man chillar lite.
Jo men det blir en fråga om hur permanent det är också och vad man har för andra erfarenheter. Får man alltid match 1/50 så kommer man nog svepa annorlunda än den som får match på 9/10.
 

Liknande trådar

IT & mobiler När jag ska läsa min mejl och klickar på outlook där jag har mejlen så öppnas LinkedIn. Varje gång. Vad har gått snett och vad gör jag...
Svar
2
· Visningar
351
Senast: Wille
·
Fritid Jag behöver en app som är pålitlig och som följer i realtid. Man ska inte få info som var aktuell för tio minuter sedan utan var aktuell...
Svar
2
· Visningar
602
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
231
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Har Zlantar idag men är inte så förtjust i den. Har ni någon annan budget-app att rekommendera?
Svar
0
· Visningar
220
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Magsår eller kolik?
  • Vi som letar häst II
  • Hovelände

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp