Bukefalos 28 år!

Tindra ( behöver skriva av mig)

Tindrande

Trådstartare
Imorgon, måndag kl 8 så somnar Tindra in. Två år gammal är allt hon kommer bli, tyvärr. Ett beslut som jag har jobbat på i minst sex månader nu. Vad droppen som får bägaren att rinna över är vet jag inte riktigt, tror att allergin som min syster och pojkvän drabbas av är en stor del av det hela, men även att hon inte verkar må bra. Hon har blivt mer och mer osäker och går inte att lita på. Och som jag sagt tidigare, en hund som inte klarar av att följa med matte till folk hon inte känner skulle nog inte må bra av att omplaceras (Vill inte höra att det är så jag skulle gjort istället)

Det är mycket som spelar in, fysiskt är det en helt frisk hund, men psykiskt ojoj, hade hon varit större (typ Golden, Schäfer om ens det) skulle hon nog fått somna in för länge sedan. Jag har nu kämpat i ett och ett halvt år och kommer ingenvart. Hon accepterar ingen annan än mig och mina närmaste, det morras och backas, blir någon för "på" så hugger hon, i luften. Men tänk om det tar. Nä jag vågar inte mer. :crazy:
Tillsammans bara vi är allt helt underbart :love: men så fort det kommer någon annan ska det bara vaktas och hon blir så stressad. Hon mår inte bra av det helt enkelt. Hon klarar inte av att vara själv, eller att åka bil. Hon funkar inte i det sociala livet helt enkelt.

Hur jobbigt det än känns så har jag fattat mitt beslut, prinsessan får vandra vidare. :cry:

Maj06028.jpg


Lite bakgrundsfakta för er som inte vet: Omplaceringshund, med 99% säkerhet uppfödd på Värmdö (där de beslagtog alla Yorkies) Hamnade först hos en ickehundkunnig familj som ville ha någon att gosa med, funkade inte. Då hon var sex månader kom hon till mig, väldigt trasig och litade inte på någon! Vi blev väldigt tajta efter ca sex månader men inte mkt annat har funkat. Kan inte läsa andra hundar eller människor och ligger helst inne där ingen stör. Promenaderna kan bli en plåga för oss båda om vi möter många andra vovvar.
 
Sv: Tindra ( behöver skriva av mig)

Vacker hund! Jag tror det är ett klokt beslut, för hennes skull. Ge henne en kram från mig!
 
Sv: Tindra ( behöver skriva av mig)

Det är inte många som skulle våga ta det beslut som du gjort!
 
Sv: Tindra ( behöver skriva av mig)

Tack! Styrka är precis det jag behöver just nu. Känns så tungt trots att jag vet att det är rätt beslut.

MrsScabtree, Hiwiie, Suuz: Tack. Pussar och kramar ska hon få massor av. Tror ändå att detta kommer att bli bra, jag kommer slippa ha dåligt samvete för allt som händer vare sig jag lämnar henne själv eller tar med henne. Men oj vad tomt det kommer bli utan henne :cry:
 
Sv: Tindra ( behöver skriva av mig)

Ledsamt det där:cry: :cry:
Men du har tagit rätt beslut för hundens bästa:bow:
 
Sv: Tindra ( behöver skriva av mig)

Man har ju kunnat läsa om dina problem förut. Och jag tror du gjort ett rätt beslut.
 
Sv: Tindra ( behöver skriva av mig)

Tråkig historia med ett tråkigt slut.... :(

Tröstkramar till dig!

:cry:
 
Sv: Tindra ( behöver skriva av mig)

Nu har hon somnat in. Känns så tomt i lägenheten nu, ingen som trippar omkring.
Hela morgonen har jag tänkt att det jag gör är det sista med henne, sista kisspölen att torka upp, sista promenaden, sista bilfärden osv. Tårarna har runnit hela tiden.

Men nu är hon på en bättre plats och jag hoppas hon mår bättre där, samt att mina andra änglar tar hand om henne. Nu vill jag inte behöva förlora någon mer hund (eller människa) på ett tag

http://i37.photobucket.com/albums/e90/Tindrande/Tindra mf/PB050013.jpg
http://i37.photobucket.com/albums/e90/Tindrande/Tindra mf/PA130017.jpg
http://i37.photobucket.com/albums/e90/Tindrande/Tindra mf/galen.jpg

Saknar min lilla prinsessa :cry: :cry:
 
Sv: Tindra ( behöver skriva av mig)

Här är en liten tröst! Hon finns alltid hos dig!

I stood by your bed last night, I came to have a
peep. I could see that you were crying, you found
it hard to sleep.

I whined to you softly as you brushed away a tear
“It’s me, I haven’t left you, I’m well, I’m fine, I’m
here”

I was close to you at breakfast, I watched you pour
the tea. You were thinking of the many times your
hands reached down to me.

I was with you at the shops today, your arms were
getting sore, I longed to take your parcels, I wish I
could do more.

I was with you at my grave today, you tend it with
such care. I want to re-assure you, that I’m not
lying there.

I walked with you towards the house, as you
fumbled for your key. I gently put my paw on you, I
smiled and said “It’s me”

You looked so very tired and sank into a chair. I
tried so hard to let you know, that I was standing
there.

It’s possible for me to be so near you every day.
To say to you with certainty, “I never went away”

You sat there very quietly, then smiled, I think you
knew. In the stillness of that evening, I was very
close to you.

The day is over. I smiled and watch you yawning,
and say, “good-night, God bless, I’ll see you in the
morning”

And when the time is right for you, to cross the brief
divide, I’ll rush across to greet you and we’ll
stand, side by side.

I have so many things to show you, there is so
much for you to see. Be patient, live your journey
out. Then come home to be with me.
 
Sv: Tindra ( behöver skriva av mig)

Tack, den var fin!

Jag känner mig helt ur form just nu... Huvudet är bara tomt. Sitter och kikar på foton och minns alla bra studer med henne.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en 6 årig boxer som har kronisk tarmsjukdom. Hon har haft magbesvär sen hon var 6 månader gammal. Med rätt foder, medicin tycker...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: annaovega
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 683
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 103
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp