Tips för att få i katten skonkost? (utbruten från Kattsnack #6)

Mina som inte ätit kyckling, fisk osv har fått a/d eller i/d helt enkelt. Har det behövts har jag gett reconvalescent paste på tungan.

Men krasst så en katt som är såpass pigg den orkar protestera har fått vara utan mat och jag har inte bråkat. Katter kan ju inte svälta på samma vis som en hund men så länge man är inom ramen för att det är okej tid att inte äta har de helt enkelt fått vara och jag enbart hållit ett öga på och Erbjudit mat och vatten.

Har inte behövt åka in någon gång utan inom rimlig tid har de fräschat på sig igen och kommit igång med mat osv.

Så jag undviker helt enkelt få i dem skonkost eller vätska om de inte velat ha. Svårt sjuka katter orkar inte protestera så där blir det annorlunda. Men min gyllene regel med katt är tvinga så lite som möjligt. Just för de är katt och ju mer man försöker ju sämre går det.
 
Mina som inte ätit kyckling, fisk osv har fått a/d eller i/d helt enkelt. Har det behövts har jag gett reconvalescent paste på tungan.

Men krasst så en katt som är såpass pigg den orkar protestera har fått vara utan mat och jag har inte bråkat. Katter kan ju inte svälta på samma vis som en hund men så länge man är inom ramen för att det är okej tid att inte äta har de helt enkelt fått vara och jag enbart hållit ett öga på och Erbjudit mat och vatten.

Har inte behövt åka in någon gång utan inom rimlig tid har de fräschat på sig igen och kommit igång med mat osv.

Så jag undviker helt enkelt få i dem skonkost eller vätska om de inte velat ha. Svårt sjuka katter orkar inte protestera så där blir det annorlunda. Men min gyllene regel med katt är tvinga så lite som möjligt. Just för de är katt och ju mer man försöker ju sämre går det.

Ja, så länge katten protesterar och inte är apatisk känns det som rätt lugnt...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
674
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
957
Senast: Celinehenn
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 754
Senast: Luff
·
Katthälsa Nu spårar tråden ur, men vad ska man ge om man vill att katter ska gå upp i vikt och jag inte vill ge torrfoder?
2
Svar
27
· Visningar
1 528
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp