Bukefalos 28 år!

Tips för Göteborg Sönd 25 juli

PA-C

Trådstartare
Hej

Ann heter jag och jag hade tänkt åka ut till galoppbanan vi har här i Göteborg nu söndag 25 juli och bara spela på Plats, då jag varit borta ett tag från allt vad hästar heter och det inte är samma hästar som springer.

Är det någon som har tips på vilka hästar som kan väntas ta en plats?


Med vänlig hälsning
Ann
 
Sv: Tips för Göteborg Sönd 25 juli

Kul Grej !

Vi kan ju tipsa varandra om " vanliga" lopp !
Kul att veta att tex den och den hästen inte gillar dirt track tex etc etc skrivet i vanlig Hambo takt !!

Hej från Hambo
 
Sv: Tips för Göteborg Sönd 25 juli

Då får det nog vara 'den och den hästen gillar inte gräs' i så fall, eftersom Gbg är gräsbana.

Skall man tänka på banan, så har jag hört förr då, att en del inte tyckte själva banan var bra. En bekants bekant från England, startade sin häst på Gbg och bara klagade på banan sedan, så min bekant var inte så intresserad att ta över sin häst från England och starta den i Gbg, när jag föreslog det.



Ann
 
Sv: Tips för Göteborg Sönd 25 juli

Mig veterligen, har det aldrig startad en engelsktränad häst på Göteborg.
 
Sv: Tips för Göteborg Sönd 25 juli

Dessutom har väl mig veterligen den banan bara fått gott omdöme.....
Det var väl nån som kom sist och klagade på banan:grin:

Hej från Hambo
 
Sv: Tips för Göteborg Sönd 25 juli

Lopp 1

Ros de Marie
Diamond Royal

Lopp 2

Lacell
Da vinci

Lopp 3


cute Diamond
Battle Royal

Dessa hästar tror JAG har chans att bli placerade .
Hinner inte skriva anledningen nu.........

Hej från Hambo
 
Sv: Tips för Göteborg Sönd 25 juli

Visst, utländska. Om man nu ser Norge och Danmark som utländskt;)
 
Sv: Tips för Göteborg Sönd 25 juli

Rose de Marie låter som ett vettigt platsspel i första, men Daychan står 5 kg bättre till.
I andra har inte Parbold Hill gått upp något på två segrar. Vivaldi har fått 5 kg för sina två. Royal Highness gick ett kanonlöp i årsdebuten.

Bara för att vara på tvärs av Hambo. :D
 
Sv: Tips för Göteborg Sönd 25 juli

Vi får väl se vem som har rätt:devil:
Du trodde väl inte på Zinnia heller igår, Hon var visst rankad som näst sist .
Hej från Hambo
 
Sv: Tips för Göteborg Sönd 25 juli

2 hästar fick jag in på plats, Diamond Royal samt Battle Royal....
Såg att Obama var struken, ont i halsen eller bara trotsig ?

Hej från Hambo
 
Sv: Tips för Göteborg Sönd 25 juli

Det var flera hästar som ströks. Ett ekipage för att de gick omkull precis innan de skulle in i startboxarna. Det tror jag var Otama Obama. Ett ekipage i supersprinten för stoet She so Nice gjorde sig av med jockeyn inne i startbox och kröp under och satte igång loppet på egen hand. Ytterligare ett ekipage innan start, där hästen gjorde sig av med jockeyn och satte igång 2400 loppet i högervarv själv. Sedan var det andra som var strukna innan ledvolten, de var i alla fall strukna när jag var framme och skulle placera mina spelningar innan de loppen.
 
Sv: Tips för Göteborg Sönd 25 juli

Vi kom försent för att jag skulle hinna spela på lopp 1, men jag hade fått med några om vi hunnit. Det regnade och blåste svinkallt, men så här spelade jag Plats på loppen.


Lopp 1, 2400 m

1 Rose de Marie
3 Nice Effort
7 Diamond Royal
8 Daychan
11 Red Cat Go
(hade fått in Daychan minst där)


Lopp 2, 1600 m

2 Boss
4 Chorusso
7 Vivaldi
13 Royal Highness
(dessa var i täten fram till upploppet, fick inte in någon alls där)


Lopp 3, 1400 m

2 Hidden Treasure
4 Count Almavira
6 Cute Diamond
10 Battle Royal
(5 Birdie som jag tänkt var struken innan start)


Lopp 4, 1400 m

2 El Rey
6 Gauntlett
9 Rosie Says No
15 Ancient Egypt


Lopp 5, 2400 m

4 Get Over It
5 Scaramouche
7 Street Hero
(Street Hero chockade hela församlade bunten, ingen trodde på honom tycktes det som, och vid upploppet satt han tight till, men så bara några 10-tals meter innan mållinjen kommer han igenom som ett skott och bara öser förbi alla och vinner :-) )



Lopp 6, Supersprinten 500 m
2 Robinson
4 Juvenlini
7 Mac Dalia
8 Light the Fire



Det gick alltså bra på alla för mig utom i lopp 2 då, sen orkade jag inte vara kreativ mer, att försöka hitta passande på lopp 7, 8 och araberna lopp 9.
 
Sv: Tips för Göteborg Sönd 25 juli

Oj vad mycket som hände !!!
Jag hoppas att det inte blev några större skador på hästar samt jockeys !

Hej från hambo
 
Sv: Tips för Göteborg Sönd 25 juli

Tror inte någon skadade sig allvarligt. Vi träffade amatörtränare Magnus med fru och fick veta att i söndags trots regnet var banan som den skall vara, värre var det för några veckor sedan när det var soligt och varmt. Bevattningen av banan har det varit problem med, så då var banan stenhård som asfalt, och några hästar hade fått sprickor i benen bara av att löpa, så hård var den. Det är synd på de hästarna som blir skadade så.

Det var i alla fall riktigt trevligt att få träffa dem, för sedan fick vi följa med dem hem, då de bor nära banan, och titta på deras galoppörer. Och där hade de en hingst åring de försökte fresta mig med som till salu :-)
Han gick med en annan åring och en farbror och vi jagade runt på dem där så de sprang i hagen, och jag såg att han inte kommit underfund med att det går ut på att komma först ... och den andre vände huvudet mot honom när han höll på att passera en gång och bet efter honom. Ojdå, tänkte jag, det där får den sluta med, för den blir väl diskad om den försöker bita andra ute på banan :-) Men de var för söta, och det var frestande att fundera på åringen, han kommer bli upp emot 1.65 -1.70


Tack för tipsen allihopa.
 

Liknande trådar

Fälttävlan Hej! Hur tänker ni kring övernattning vid fälttävlanstävling? Åker ni alltid dagen innan när det är längre? Och vad räknar ni då som...
Svar
2
· Visningar
1 688
Senast: hamilton1
·
Avel Mitt sto ska föla månadsskiftet juni/juli och jobbar på logistiken nu. Är bara ett dräktigt sto på gården så vill ta in ett till så...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: Mia_R
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 318
Senast: Lisalei
·
  • Artikel
Dagbok Natten till söndagen gick min mamma bort, det var inget oväntat då hon varit sjuk i Altzaimers i många år och sista halvåret tacklat av...
Svar
19
· Visningar
1 437
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp